Efedrine extractie uit planten

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18

In de komende maanden zal ik een extractie proberen en de resultaten posten.
 

nobody66

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Hallo broer, heb je het al geprobeerd? Wat is het resultaat? Ben je geslaagd in deze methode?
 

9-Tryptophan

See my products
Seller
Language
🇩🇪
Joined
Dec 21, 2022
Messages
8
Reaction score
6
Points
3
Deals
8
Ik bestelde 250g Ma Huang en testte de eenvoudige extractie met 25g.

Ik poederde het in de blender en extraheerde 1 deel met ethanol en 1 deel met IPA, droogde beide extracten bij ongeveer 30°C en zoals verwacht waren beide extracten groen van chlorofyl en na het concentreren en invriezen gebeurde er niets en na het verdampen bleef er geen wit poeder achter maar eerder viskeuze groene olie.

Ik dacht dat als ik deze olie zou extraheren met nafta en het goed zou mengen, ik de efedrine eruit zou kunnen halen. Er gebeurde echter niets toen het bevroren was en nadat de nafta verdampt was, bleef er alleen een zwart teerachtig residu over.

Het laatste wat ik probeerde was het op te lossen in een beetje naptha en het te laten neerslaan met aceton, maar ook dat werkte niet.

Het kan ook zijn dat de Chinezen me rotzooi hebben gestuurd, maar het lijkt in ieder geval op Ephedra sinica.
 

DrGodMan

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 13, 2023
Messages
17
Reaction score
3
Points
3
apolaire oplosmiddelen
petroleum => apolair oplosmiddel ?
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
9
Reaction score
5
Points
3
Enige tijd geleden probeerde ik een zuur-base extractie op ephedra distachya omdat de ethanolextractie chlorofyl en andere troep oplost.

Het lijkt te hebben gewerkt, want ik hield een wit poeder over, maar een te kleine hoeveelheid om een levensvatbare bron van efedrine te zijn.

De ephedra distachya die ik kreeg bevatte waarschijnlijk niet veel ephedrine en ik verwachtte het eigenlijk wel, of mijn werk was slecht.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier is een document over de eigenschappen van de verschillende zouten van efedrine

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/jps.20927
 

Nikolas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 25, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Hallo vrienden, ik heb ephedra-extract beschikbaar in zowel poeder- als vloeibare vorm. Kan ik ephedrine extraheren uit ephedra-extract? Welke methode raden jullie aan? Moet het droog poeder zijn?
 

lapgan1

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Apr 26, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Hallo, kan ik het witte poeder uit stap 1c, verkregen in de tweede extractiemethode, gebruiken om meth te synthetiseren?
 
Top