Dat is echt een geweldige reactie op al mijn gebazel.
Om eerlijk te zijn ben ik begonnen met het doornemen van een boek genaamd 'organische chemie als tweede taal' - ik weet dat Hamilton Morris het vaak aanbeveelt en tot nu toe lijkt het erg nuttig, maar ik heb het gevoel dat het - nou ja, de rest van mijn leven gaat kosten om het te leren op een acceptabel niveau!
Oh ja, zonder twijfel heb ik elk afzonderlijk filter in een afzonderlijk flesje verzameld.
Ik heb vandaag per ongeluk wat gesmolten en was behoorlijk verbaasd over de lage temperatuur waarbij het begon te smelten! Dat is een goed teken, denk ik....althoewel ik het niet in de gaten hield- ik probeerde het gewoon een beetje te verwarmen om er zeker van te zijn dat het droog was - geen idee waarom ik het niet gewoon bij de rest in de exsiccator heb gezet, maar ach.
Ik zal een goede YouTube-video vinden voor beide onderwerpen, maar ja, de reden om alles apart te verzamelen is gewoon zodat ik ze allemaal apart kan re-xen.
Ik realiseerde me dat de vriezer eigenlijk helemaal niet nodig was - de koelkast zou meer dan voldoende zijn geweest om het product in te kristalliseren, dus ik denk dat het bèta-2,5-DMONS is - het zijn nog steeds naaldvormige kristallen die erg lijken op de vorige partij, alleen lang niet zo lang. Het zijn nog steeds scherven en ze hebben EXACT dezelfde kleur, dus ik zou zeggen dat de kans groot is - vooral nadat ik er vandaag een paar heb gesmolten!
Ik zou zweren dat ik het had opgezocht en dat er iets stond als een smeltpunt van hoog in de jaren 90, maar ik ben sindsdien met iets anders bezig geweest en ik heb misschien het smeltpunt van nitroethaan verward met het smeltpunt van deze stof.
Hoe dan ook, ik was super verbaasd dat het smolt, want ik was gewoon wat silicagelbolletjes aan het opwarmen om wat oplosmiddel kwijt te raken en ik kon er makkelijk mijn handen in steken om ze aan te raken en het smolt nog steeds.
We zullen zien - ja, ik moet ook mijn TLC-spel verbeteren, maar ik ga me eerst een weg banen door de boeken van het dubbele semester waar ik het eerder over had.
Ik kan nu tenminste die verdomde lijnbindingstekeningen lezen! Ik bedoel, ik begreep de koolstoffen, maar niet de hydrogenen en gewoon de algemene regels!!!
Ik vind het leuk dat de dingen in een bepaalde volgorde worden behandeld. Het is misschien nog niet direct gerelateerd aan wat ik aan het doen ben - maar alles wat ik tot nu toe heb geleerd uit dat boek is toegepast op de dingen die ik aan het doen ben om te oefenen... dus ik denk dat het een verstandige manier is om dingen te doen. VEEL beter dan dat verdomde chatGPT