Ik kan geen commentaar geven op pompen, tenzij het gaat over het breken ervan. Ik stel voor dat je misschien kijkt naar waterstraalpompen? Je kunt het water uit de kraan gebruiken, waardoor je veel water verspilt OF je sluit het aan op een recirculatiebad met behandeld water en een eenvoudige waterpomp (je kunt krachtige exemplaren vinden voor weinig geld).Het is vrij elegant, ik denk dat meneer G een draadje heeft, evenals Chemplayer op bitchute.
MAAR als je deze reactie op kleine schaal wilt doen, gooi je gewoon je afgewerkte, gebaseerde, afgekoelde RM in een grote kubus, samen met wat petether, tolueen, xyleen, hexaan een paar keer schudden, een paar keer ontluchten, badabing badaboom, 3 keer herhalen, extracties over droogmiddel (MgSO4, NaSO4, BaSO4 [ja, het werkt], NIET CaCl2 of iets met calcium, het zal geleren).Een ding om op te letten is dat je ongeveer net zoveel oplosmiddel wilt gebruiken als in de procedure (geschaald of zo) als de organische laag te dun is, zal het niet zo snel neerslaan.