P2P naar (d)-fenyl-2-propanol mogelijk?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
138
Reaction score
73
Points
28
Hallo Ik heb een P2NP-synthese gezien die voornamelijk de d-isomeer produceert. Zou het dan niet tijdens de omzetting naar P2P zijn om het D product over te nemen?
 

Attachments

  • 0lSu9P1HVE.jpg
    0lSu9P1HVE.jpg
    743.5 KB · Views: 316

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Dat is interessant, dit wist ik nog niet, cool! Het is natuurlijk niet P2NP wat gemaakt wordt, maar het heeft een alcoholgroep toegevoegd op de eerste koolstof, het is de directe voorloper van Norphedrine zoals P2NP de directe voorloper is van Amfetamine.

Dit betekent dat je zwaarder geschut nodig hebt dan NaBH4/CuSO4 om d-amfetamine te krijgen, natuurlijk zal RP/H3PO3/H3PO2 + I of de berk de truc doen.

Maar ik heb geen flauw idee waarom de condensatie van benzaldehyde met nitroethaan met triethylamine als katalysator resulteert in de nitroalcohol en niet de bekende nitroverbinding. Ook waarom het niet alleen selectief is voor de cis- of transconfiguratie, dat is ook een verrassing. Vreemd.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Het onderwerp is ook van groot belang voor mij, zij het vanuit een ander oogpunt. Het oplossen van racemische methamfetamine vrije base kan zonder oplosmiddel door mijn favoriete verbinding (grijns):
O,O`(+)-dibenzoyl-d-wijnsteenzuur in goede opbrengsten. (80-85% ).

Ik wilde echter vragen of iemand ervaring heeft met het zogenaamde RRR-proces. RRR staat voor resolution-racemisation-recycling, om het ongewenste l-isomeer terug te brengen naar een 50:50 racemisch mengsel. Dit wordt uitgevoerd met een kleine hoeveelheid radicale initiator zoals AIBN en een bron van thiylradicalen (bijvoorbeeld methylthioglycolaat). Op deze manier kan men de opbrengst opdrijven van theoretische 50% tot meer dan 90% door het proces meerdere keren uit te voeren. Ik kon tot nu toe geen redelijke procedure vinden.
 

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Welk dibenzoylwijnsteenzuur gebruik je om cas te splitsen? Is het het vloeibare deel of het kristaldeel? Kunt u dit in detail uitleggen? Ik ben het eens met deze methode. Ik denk dat het beter is dan wijnsteenzuur. Dank u.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Dit is wat je moet weten....

Optische resolutie van N-methylamfetamine via diastereoisomerische zoutvorming met 2R,3R-O,O´-Di-p-toluoyltartaarzuur
DÁVID KOZMA, ZOLTÁN MADARÁSZ, CSABA KASSAI EN ELEMÉR FOGASSY
Departement Organisch Chemische Technologie, Technische Universiteit van Boedapest, Boedapest, Hongarije
CHIRALITY 11:373-375 (1999)
 

Attachments

  • APgLzjaD58.pdf
    57 KB · Views: 365

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Nederlandse resolutie en een heleboel andere dingen met betrekking tot dit alles goed uitgelegd:

RIJKSUNIVERSITEIT GRONINGEN

Oplossingen van racematen door kristallisatie
Additieven en attrutie
Proefschrift
 

Attachments

  • JRdgfBtFPb.pdf
    8.2 MB · Views: 351

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
138
Reaction score
73
Points
28
Misschien helpt dit je verder, ik heb het persoonlijk nog niet getest. Ik zou in mijn mappen kunnen kijken misschien kan ik de originele PDF nog vinden

Algemene procedure voor de racemisatie-experimenten. A
0,06 M oplossing van amine (100 mg) en thiol (1,2 of 0,2 equiv)
in benzeen werd refluxed gedurende 2 uur (stoichiometrische conditie) of 7
h (katalytische toestand) in aanwezigheid van AIBN (een totale
een totale hoeveelheid van 20 mol % AIBN werd verdeeld in drie gelijke
porties (bij een reactietijd > 2 uur) die elke 2 uur successievelijk werden toegevoegd). Na concentratie werd het residu verdund
met HCl (1 M) en werd de oplossing gewassen met Et2O. De
waterige fase werd gebaseeerd met verzadigd natriumcarbonaat
en geëxtraheerd met Et2O. Het zuivere amine werd geïsoleerd na
drogen op MgSO4 en concentratie
 

Sciencenutz

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 29, 2023
Messages
47
Reaction score
12
Points
8
Ik heb toegang tot aibn en thiol, maar zou wat hulp op prijs stellen met de juiste verhoudingen, omgerekend naar bijvoorbeeld per kg L-meth freebase? Ik zal mijn resultaten posten
 
View previous replies…

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Ik denk dat ik me bij het jonge onderzoeksteam ga aansluiten en ook wat experimenten ga doen. :D:D.
Om te beginnen moet ik de verbindingen methylthioglycolaat en de grappige verbinding AIBN aanschaffen. Ik kijk altijd bij de grote chemiebedrijven voor een schatting van de kosten. (door hun prijs te delen door 5 grijns). Elke tip voor een betrouwbare leverancier wordt op prijs gesteld.

Wat betreft het oplosmiddel zag ik op Sigma-Aldrich en verschillende andere sites dat ze 0,2M oplossingen in Tolueen verkopen, dus eigenlijk lijkt Tolueen een goede keuze te zijn.

 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ik heb leverancier voor AIBN en thiol indien nodig.
 

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
138
Reaction score
73
Points
28
Hallo hoe hoog zou de prijs zijn bij jouw leverancier, Als het gaat om de experimenten, ben ik het ook met je eens.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
De laatste keer dat ik het vroeg was de prijs ongeveer 500€, inclusief verzendkosten.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
ok klinkt redelijk, wat is het gewicht, 1 kg denk ik. En hoe zit het met de levertijd, vanaf het moment dat de leverancier de betaling heeft ontvangen?
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Laatste vraag, accepteren ze cryptocurriëncies, maar als dat niet zo is, zou dat voor mij geen reden zijn. thx
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
perfect, geef ons dan contactgegevens. Hier, of als privacy een probleem is via PM.Hartelijk dank.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Laat me ze vragen hoe ze dat het liefst doen.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ik ga vandaag met mijn leverancier praten en ze vertelden me dat ze niet genoeg tijd hebben om forumdeals te beheren en ze vroegen mij om als tussenpersoon op te treden, dus... vertel me wat je hiervan vindt.
Ik dacht aan de optie om hun belangrijkste producten hier te adverteren en ik zou de deal direct beheren met een kleine commissie in de prijs natuurlijk ;-)
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Het proces is in principe prima, inclusief een commissie voor jou. De belangrijkste vraag hier is hoe er wordt omgegaan met de gevoelige gegevens. Zou u de pakketten dan rechtstreeks vanuit China naar de eindklant of de leverancier sturen?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Wordt verzonden door leverancier, niet door mij.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
ok, dus laat me weten of ze akkoord gaan. Nog een korte off-topic vraag: Gebruik je een heater/chiller voor je reactor of alleen een verwarmingseenheid? En welk koelmiddel/warmteoverdrachtvloeistof gebruik je?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ik heb een verwarmings-/koeleenheid en een badolie wordt gebruikt als transfervloeistof.
Zijn ze het eens? Wat bedoelt u?
Bedankt.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Nou, dan stel ik voor dat je de bestellingen verzamelt van de mensen die deze reagentia wilden hebben (waaronder ik) en dan bestel je ze bij je leverancier.
 
Top