P2P naar (d)-fenyl-2-propanol mogelijk?

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Het onderwerp is ook van groot belang voor mij, zij het vanuit een ander oogpunt. Het oplossen van racemische methamfetamine vrije base kan zonder oplosmiddel door mijn favoriete verbinding (grijns):
O,O`(+)-dibenzoyl-d-wijnsteenzuur in goede opbrengsten. (80-85% ).

Ik wilde echter vragen of iemand ervaring heeft met het zogenaamde RRR-proces. RRR staat voor resolution-racemisation-recycling, om het ongewenste l-isomeer terug te brengen naar een 50:50 racemisch mengsel. Dit wordt uitgevoerd met een kleine hoeveelheid radicale initiator zoals AIBN en een bron van thiylradicalen (bijvoorbeeld methylthioglycolaat). Op deze manier kan men de opbrengst opdrijven van theoretische 50% tot meer dan 90% door het proces meerdere keren uit te voeren. Ik kon tot nu toe geen redelijke procedure vinden.
 

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Welk dibenzoylwijnsteenzuur gebruik je om cas te splitsen? Is het het vloeibare deel of het kristaldeel? Kunt u dit in detail uitleggen? Ik ben het eens met deze methode. Ik denk dat het beter is dan wijnsteenzuur. Dank u.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Ja, het o,o-dibenzoyl-d-wijnsteenzuur is het enige dat in de literatuur wordt genoemd als werkend voor de chirale resolutie van meth door het gebruikelijke proces. Zoek naar "dutch resolution" voor een beschrijving van hoe het gedaan wordt. Gewoon wijnsteenzuur laat geen scheiding zien. Het proces dat verondersteld wordt te werken door oplosbaarheidsverschillen werkt volgens een heel ander principe en het kan werken, of het kan niet werken. Ik weet het niet.
Op de langere termijn zal elke chirale synthese meer opleveren, daar bestaat geen twijfel over.
Iedereen die van plan is om AIBN te gebruiken moet zich goed informeren over hoe je met dit spul om moet gaan, het is heel vervelend.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Dit is wat je moet weten....

Optische resolutie van N-methylamfetamine via diastereoisomerische zoutvorming met 2R,3R-O,O´-Di-p-toluoyltartaarzuur
DÁVID KOZMA, ZOLTÁN MADARÁSZ, CSABA KASSAI EN ELEMÉR FOGASSY
Departement Organisch Chemische Technologie, Technische Universiteit van Boedapest, Boedapest, Hongarije
CHIRALITY 11:373-375 (1999)
 

Attachments

  • APgLzjaD58.pdf
    57 KB · Views: 365

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Nederlandse resolutie en een heleboel andere dingen met betrekking tot dit alles goed uitgelegd:

RIJKSUNIVERSITEIT GRONINGEN

Oplossingen van racematen door kristallisatie
Additieven en attrutie
Proefschrift
 

Attachments

  • JRdgfBtFPb.pdf
    8.2 MB · Views: 352
Top