Willekeurige hersteltips van een ouder wordende psychonaut

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 8, 2023
Messages
17
Reaction score
31
Points
13
Hoe is het om oud te zijn en drugs te gebruiken? Wat is er anders dan toen je jonger was? Zijn er überhaupt verschillen?

Ja, die zijn er. In feite zijn er, afhankelijk van de drug in kwestie, heel wat veranderingen die gepaard gaan met ervaring en leeftijd; maar de meest voor de hand liggende fysieke manifestatie heeft te maken met herstel. Herstel is vaak een veel langzamer proces en soms een grotere uitdaging. In dit artikel worden deze aspecten onderzocht en verder uitgewerkt aan de hand van mijn eigen ervaringen.

rich text editor image


PROBEREN FIT TE ZIJN

Om te beginnen: ik ben niet alleen oud genoeg om me The Beatles te herinneren, maar ik heb tussen 2008 en 2023 ook 182 verschillende drugs zelf gebruikt. Zoals velen van jullie weten, heb ik in deze periode De Bijbel voor Druggebruikers geschreven.

Ik was echter in behoorlijke vorm, ondanks de sedentaire levensstijl waarbij ik het grootste deel van de dag achter mijn pc zat te schrijven. De eerste 10 jaar, als ik niet op expeditie was, ging ik elke ochtend naar het plaatselijke zwembad voor een niet indrukwekkende acht baantjes en daarna deed ik verschillende stretchoefeningen om mijn ouder wordende lichaam soepel en sterk te houden (lol). Toen het zwembad sloot vanwege COVID moest ik me aanpassen en in plaats daarvan elke dag een uur of twee wandelen. Ik verloor gewicht en werd fitter en ik geloof dat de verbeterde conditie hielp om mijn levensstijl van drugsgebruik vol te houden.

LICHAMELIJK HERSTEL

Maar nu ter zake: wandelen is bijzonder goed voor het herstel na een zware sessie met bepaalde drugs. Het bevordert de bloedsomloop, helpt de spijsvertering, bevordert een betere slaap en heeft nog een heleboel andere voordelen.

Voor mij was dit vooral merkbaar bij speed, maar het gold ook voor veel andere drugs, waaronder mephedrone, methamfetamine en MDMA.

Herstel van een sessie zou idealiter vooraf gepland moeten worden (kijk op rollsafe.org). Veel genoemde hulpmiddelen bij herstel zijn onder andere:
  • Algemene rehydratatie
  • Sinaasappel-/vruchtensap drinken
  • Gezonde maaltijden eten, inclusief eten/drinken met elektrolyten
  • Voorzichtig gebruik van supplementen
  • Voldoende rust/ontspanning en douchen.
Slaap is een ander: neem zoveel mogelijk. Als het een bijzonder buitensporige eetbui was, heb ik soms een geschikt slaapmiddel gebruikt.

Sommige mensen suggereren een trekje cannabis om het ongemak te verlichten en de eetlust te stimuleren. Ja, ik heb dit af en toe genomen en ik vond het meestal nuttig (opnieuw afhankelijk van de drug waarvan ik herstellende was).

MENTAAL HERSTEL

Dit is een belangrijke: het helpt om je ervan bewust te zijn dat het leven een paar dagen gekleurd kan zijn door de nasleep van de drugservaring. Alles kan er somberder uitzien dan voorheen. Er kan een echt gevoel van depressie ontstaan. In ernstige gevallen kun je zelfs overstuur raken en van tijd tot tijd zin krijgen om te huilen. Ja, je hele bestaan kan helemaal shit lijken.

rich text editor image


Wat kan hierbij helpen, behalve de praktische lichamelijke stappen hierboven?

Weten waarom dit gebeurt (de drug) helpt zeker: in principe weten dat het voorbij zal gaan. Een truc is om je te concentreren op een tijdstip 72 of 96 uur vooruit: begrijpen dat je over het algemeen gelukkiger zult zijn op dat moment. Je moet die dagen gewoon doorkomen. Dit is een mentale oefening, maar het kan echt helpen om een doel te hebben.

BTW: Eén ding dat je niet moet doen is terugkeren naar dezelfde (of een vergelijkbare) drug.

Ik zou ook vermijden om serieuze beslissingen te nemen terwijl je stemming kunstmatig laag is. Als je daartoe in staat bent, stel zoiets dan uit tot je volledig hersteld bent. Neem dit advies serieus.

Tot slot, als je emotionele of soortgelijke steun nodig hebt, aarzel dan niet om die te zoeken. Een gedeeld probleem is niet precies een gehalveerd probleem, maar het helpt sommige mensen wel.

ZORG GOED VOOR JEZELF

Over het algemeen herstelt een jong gezond lichaam sneller van lichamelijke problemen dan een oud gezond lichaam, en dit geldt zeker voor drugs. Gelukkig heb ik gemerkt dat alle bovenstaande suggesties van toepassing zijn ongeacht leeftijd. Het duurt alleen langer naarmate je ouder wordt, en de pijntjes zijn duidelijker.

Als je oud bent, zorg dan wat beter voor jezelf en bereid je voor op een zwaardere nasleep en een langere herstelperiode.

Ik eindig echter met een positieve noot, dus tromgeroffel: hier komt het goede nieuws... drugs worden niet minder leuk als je oud bent.

.

PS: VERGEET OOK NIET OM SCHADE TE BEPERKEN

Kijk voor meer informatie over De Bijbel voor Druggebruikers op Amazon, of download hier een gratis exemplaar van de PDF-versie van de Breaking Bad Chemical Library: https://bbgate.com/resources/the-drug-users-bible.3477/
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
YOU WROTE THE DRUG USERS BIBLE???? ik ben lowkey een enorme fan. haiii!!! ^_^

geweldig artikel btw!!! ik ben nog steeds aan de jonge kant en ben niet van plan om binnenkort te stoppen, maar ik vind dit nuttig.
 

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 8, 2023
Messages
17
Reaction score
31
Points
13
Schuldig, m'lud. Ik ben blij dat je het leuk vindt. :)
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
@DMTrott Bedankt voor je tijd en advies.
Als ouder wordende psychonaut wil ik sommige van deze dingen liever niet op de moeilijke manier leren als dat niet nodig is. Ik heb advies gehoord en tips gekregen over het gebruik van meth van tweakers 10 jaar voordat ik het kon gebruiken. Dingen als: "Zelfs als je geen slaap krijgt, kan even gaan liggen en je ogen sluiten op een donkere, rustige plek wonderen doen voor het volhouden/volhouden van ..in staat zijn om de afstand te overbruggen en te overleven."
3/4/5 dagen achter elkaar wakker zijn, terwijl je de hele tijd naar je werk gaat, fysieke arbeid verricht, buiten, als hovenier - je moet echt weten hoe je jezelf moet onderhouden/verdragen en verzorgen. Hoe je herstel te optimaliseren. Ik weet niet hoe ik niet een hitteberoerte of iets dergelijks heb kunnen krijgen toen ik op sommige van die zomerse dagen zo ver moest gaan. Onlangs was ik 4 dagen op en dat kon ik nauwelijks aan, en ik werk niet eens op het moment.... dus het laat zien hoezeer mijn niveau van 'drugsfitheid' is gedaald. "Drugsmisbruik op Olympisch niveau" zoals ik het graag zeg... laat het over aan de professionals. Probeer het niet thuis!
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Geweldig! Bedankt man!
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
200
Reaction score
203
Points
43
Niets is waardevoller dan een ervaring die wordt doorgegeven aan anderen. Ik ben blij dat je bij ons bent Mr. DMTrott
 
Top