- Language
- 🇪🇸
- Reaction score
- 5
god eftermiddag alla, jag har 6 kg efedrin, jag har redan börjat göra testerna genom hypofosforvägen, syran som jag har är på 80%, okej? eller vid vilken koncentration ska det vara?
Efter att ha gjort hela processen, i slutet separerades oljan från den vattenhaltiga delen, den gula metamfetaminoljan och ett brunfärgat lager bildades också, jag separerade med toluen och den bruna färgen försvann, jag dekanterade och sedan började jag kristalliseringen med HCL i gas, jag sänkte den till en ph på 5 och ingenting hände, jag fortsatte att sänka ph tills den nådde noll och ett mycket tätt lager bildades i botten, Jag placerade den på en rotaevaporator i en timme för att ta bort toluenen och efter att ha tagit bort bollen från rotaevaporatorn blev den som en slask, jag väntade på att den skulle torka i 24 timmar och den var fortfarande våt, jag vet inte vad jag gjorde för fel men jag kunde inte kristallisera målet, det skulle vara till stor hjälp om du kunde förklara för mig var jag hade fel, tack så mycket
Efter att ha gjort hela processen, i slutet separerades oljan från den vattenhaltiga delen, den gula metamfetaminoljan och ett brunfärgat lager bildades också, jag separerade med toluen och den bruna färgen försvann, jag dekanterade och sedan började jag kristalliseringen med HCL i gas, jag sänkte den till en ph på 5 och ingenting hände, jag fortsatte att sänka ph tills den nådde noll och ett mycket tätt lager bildades i botten, Jag placerade den på en rotaevaporator i en timme för att ta bort toluenen och efter att ha tagit bort bollen från rotaevaporatorn blev den som en slask, jag väntade på att den skulle torka i 24 timmar och den var fortfarande våt, jag vet inte vad jag gjorde för fel men jag kunde inte kristallisera målet, det skulle vara till stor hjälp om du kunde förklara för mig var jag hade fel, tack så mycket
↑View previous replies…
- Reaction score
- 43
Allt du behövde göra var att separera fb-oljan från det kaustiska vattnet i. En sep-tratt tvätta fb-oljan med lika stor mängd dh20 kassera dh20 tillsätt sedan lika stor mängd vattenfri aceton tritera med hcl-syra tills pH var 5,8 tillsätt 1 ml dh20 till varje gram meth hcl sedan evaporerar du innan du får en skum på toppen t lägg det i ett mörkt skåp och låt naturen göra sitt inget behov av att gasa och göra saker svåra
- Reaction score
- 43
Jag läste bara detta ordentligt pH 0 stort nej nej du måste freebase det igen och du kommer att förlora produkten också från att titta på din bägare du har bältat den när du gör destillation och förde kaustik över med din olja när du gör destillation vare sig enkel eller ånga inte längre än en fjärdedel av vägen ner i kondensorn du ångtryck ok långsamt och stadigt vinner loppet här patienter
Du kommer inte heller att göra isköp som gasar produkten, du kommer att göra vitt pulver som måste filtreras tvättas med vattenfri aceton och sedan omkristalliseras med dh20 eller lösningsmedel
Du kommer inte heller att göra isköp som gasar produkten, du kommer att göra vitt pulver som måste filtreras tvättas med vattenfri aceton och sedan omkristalliseras med dh20 eller lösningsmedel
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 35
- Deals
- 2
Ph-nivån bör inte sjunka under 5,8, extrahera pH igen med natriumhydroxid till 13 igen och kristallisera försiktigt
Om hcl-gas inte fungerar, prova detta:
Lägg toluenskiktet i en bägare och tillsätt lika mycket rent vatten, tillsätt försiktigt droppvis hcl till pH 5,8 (när du mäter pH ska du mäta vattenskiktet, inte toluenskiktet)
Skaka kraftigt under lång tid och separera vattenskiktet och avdunsta vattnet
Ledsen för dålig eng
Om hcl-gas inte fungerar, prova detta:
Lägg toluenskiktet i en bägare och tillsätt lika mycket rent vatten, tillsätt försiktigt droppvis hcl till pH 5,8 (när du mäter pH ska du mäta vattenskiktet, inte toluenskiktet)
Skaka kraftigt under lång tid och separera vattenskiktet och avdunsta vattnet
Ledsen för dålig eng
↑View previous replies…
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 35
- Deals
- 2
- By B.d.p.n.e
Försök att rengöra kristallerna:
Placera filterpapperet i en glastratt och sprid alla kristaller i ett tunt lager pulver på filterpapperet, Tvätta sedan dina kristaller med vattenfri aceton och torka dem sedan
Om det fortfarande finns föroreningar är reaktionen under konstruktionen infekterad med för många föroreningar, prova Moskva-rutten
Placera filterpapperet i en glastratt och sprid alla kristaller i ett tunt lager pulver på filterpapperet, Tvätta sedan dina kristaller med vattenfri aceton och torka dem sedan
Om det fortfarande finns föroreningar är reaktionen under konstruktionen infekterad med för många föroreningar, prova Moskva-rutten
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 35
- Deals
- 2
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,857
- Deals
- 1
Hej, förlåt för ett långt svar. Menar du stora kristaller? Du behöver separera d-Meth och sedan kristallisera den.
Syntes av d-metamfetaminhydroklorid via vinsyra
https://bbgate.com/threads/methamphetamine-isomers-separation-by-tartaric-acid.9690/...