Den här helgen försöker jag igen. Den här gången gör jag min ammoniumformiat på framsidan och låter den koka en stund så att vattnet är borta
och sedan lägger jag den i frysen och efter det använder jag vakuum för att torka den. Så jag vet att det absolut inte finns något vatten inuti
Vad jag inte förstår är att så många människor här hävdar att de har lyckats med syntesen.
men de lägger inte upp bevis. Jag är ledsen men för mig misslyckades du.
Jag tror att ditt problem är p2p omvandlingen var ofullständig kokade du bara bmk-pulvret i syra? vad är ph för din p2p och hur luktar det? ren p2p har mycket trevlig blommig lukt
Nej det var ljusare i färgen och var vaxartat vid beröring men var också Crystal typ av glans till det om du får mig kommer att försöka få pic i morgon
Jag förstår verkligen inte varför folk vill använda HCI för detta.
om du kan undvika HCI 1 bra råd gör det. kokpunkten är alldeles för låg och viktigast av allt
du dör av dessa gaser. det här är den värsta produkten att arbeta med.
du måste hitta dig en kemikalie med kokpunkt minst 140 ° C
OCH BÖRJA ALLTID MED HÖGST 0,5 KG PUDER
detta är beredningen av P2P fenylaceton CAS 103-79-7 med användning av BMK glycidinsyra (natriumsalt) CAS 5449-12-7 med huvudingrediensen sulfonsyra styrka är 75% CAS 7664-38-2
-------------------------------------------------- ------------------------------
vi kommer att förbereda 1 kg BMK
ta en 5 liters dubbelhalsad kolv
tillsätt 500 ml kokande vatten. börja med mixern.
tillsätt nu långsamt 1 kg BMK-salt. tillsätt sedan 1 liter sulfonsyra. anslut nu återflödet och värm innehållet i kolven till maximal temperatur. plus minus 130 ° C. använd en kraftfull mixer
Låt det koka i återflöde i 4 timmar.
ta det översta lagret och häll det i en mätkopp.
låt bottenskiktet svalna och spara till nästa gång. (vi har inget kemiskt avfall för denna beredningsmetod)
Koka nu 1 liter vatten och tillsätt det i mätkoppen. använd en handblandare för att blanda allt.
Efter att ha blandat i några minuter, låt mätkoppen svalna till rumstemperatur.
ta bort det översta vita skiktet (detta är vatten och avfall som vi inte behöver)
det nedre lagret är P2P-renat och klart att använda.
ps: i den här beredningen behöver vi inte oroa oss för att det finns vatten kvar i vår P2P eftersom vatten väger mindre än P2P
ps2: om du håller dessa förhållanden kommer P2P att ha ett ph-värde på 4 .
om du använder mer sulfonsyra kommer ph-värdet att sjunka till 1. Därför är det inte nödvändigt att använda för mycket sulfonsyra.