Du kan utföra en extraktion och torka dess extrakt över MgSO4 eller annat torkmedel. Jag vet inte var du kommer ifrån och något om din marknad, jag kan inte svara dig om syror. Köp det här. Du kan få svavelsyra från ackumulatorelektrolyt Produktion av koncentrerad svavelsyra hemma
STORBRITANNIEN. Det enda som hindrar mig från att producera svavelsyra själv är reningsdelen eftersom det innebär att koka svavelsyran den vid höga temperaturer. och inga säljare här verkar sälja rena syror.
Hej @G.Patton. Vilken gas frigörs i denna reaktion? Jag läste på internet NaBH4 kan släppa HCN-gas? Jag tror att det inte är så, men finns det något alternativ hur kan jag tyvärr göra det? Jag läste att NaBH4 reagerar med vatten genom att släppa ut H2-gas också. Vilken gas frigörs genom tillsats av P2NP i lösningen NaBH4 i IPA / vatten? Ledsen att jag har för många frågor men jag vill inte döda mig själv genom något dumt misstag.
Så av säkerhetsskäl är det bättre att använda elvärmare än propan-butan? Hur mycket väte tillverkas? Littlebit eller mycket? Problemet är att jag bara har propan-butanvärmare, jag kommer bara att göra cirka 20 g P2NP. Är det i denna skala farligt att använda propan-butanvärmare?
Ja, naturligtvis
Du kan beräkna detta med hjälp av reaktionsekvationen och gasens molarkonstant (22,4 l/mol).
Jag rekommenderar starkt att du inte använder öppen låga eftersom du får vätgas och ditt labb kan explodera.
En tvekan. Om PH når 11 innan hela lösningen har tillsatts, ska jag då sluta tillsätta NaOH-lösningen om PH når 11 innan hela lösningen har tillsatts? Och om du lägger till mer av NaOH-lösningen, vilket gör den för grundläggande, skulle det vara ett problem? Tack för din uppmärksamhet.
Kan jag använda 95 % etanol i stället för IPA i den här syntesen? Jag tror att vilken ren alkohol som helst skulle fungera, men det skadar inte att fråga.
Vad skulle vara det andra och tredje bästa alternativet i förhållande till aceton? Jag har problem med att få tag på aceton.
Om jag inte är intresserad av a-olja, kan jag då hoppa över att indunsta IPA i 30 minuter vid 80 °C? Jag tror det, eftersom jag går direkt till sulfatet.