- Reaction score
- 166
Jeg vil dele tabellen med dig.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 281
Måske er det bare rimeligt at tilføje, at temperaturer over 180 °C som de nævnte 200 og 210 °C helt sikkert ødelægger P2P og endda formamid, og at de resulterende dampe og gasser er meget giftige. Luft alt, hvad der kommer fra toppen af kondensatoren, ud! Jeg mener det alvorligt!
Hold det under 180, bedre under 175 °C, og kalibrer det infrarøde termometer til den kolbe/indstilling, du bruger, ellers vil du aldrig vide præcis, hvor varmt det er.
Held og lykke
Hold det under 180, bedre under 175 °C, og kalibrer det infrarøde termometer til den kolbe/indstilling, du bruger, ellers vil du aldrig vide præcis, hvor varmt det er.
Held og lykke
↑View previous replies…
- Reaction score
- 10
Men hvor mange minutter, 30 minutter, som der står, eller 10 minutter fordelt på tre portioner ved 60w? 150 - 160C?
Jeg vil gerne prøve denne syntese, da jeg har en kollega, der tilfældigvis har en mikrobølgereaktor
@G.Patton @William Dampier Nogen input til dette?
- 15 minutter i alt, fordi jeg har læst, at nogle gjorde det.
Jeg vil gerne prøve denne syntese, da jeg har en kollega, der tilfældigvis har en mikrobølgereaktor
@G.Patton @William Dampier Nogen input til dette?
- Eller måske er slutningen på reaktionen bestemt, når gasserne holder op med at blive frigivet?
Last edited:
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 281
Jeg vedhæfter artiklen, så kan du selv se efter. Jeg så et indlæg andetsteds, hvor nogen hævder gode udbytter som 80% i en modificeret husstandsmikrobølgeovn (hul til kondensator) med temperaturer ikke over 175 ° C for at undgå nedbrydning af formamid. Der blev ikke givet yderligere detaljer om dette.