- Language
- 🇷🇺
- Reaction score
- 168
Jeg vil dele tabellen med dig.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 283
Måske er det bare rimeligt at tilføje, at temperaturer over 180 °C som de nævnte 200 og 210 °C helt sikkert ødelægger P2P og endda formamid, og at de resulterende dampe og gasser er meget giftige. Luft alt, hvad der kommer fra toppen af kondensatoren, ud! Jeg mener det alvorligt!
Hold det under 180, bedre under 175 °C, og kalibrer det infrarøde termometer til den kolbe/indstilling, du bruger, ellers vil du aldrig vide præcis, hvor varmt det er.
Held og lykke
Hold det under 180, bedre under 175 °C, og kalibrer det infrarøde termometer til den kolbe/indstilling, du bruger, ellers vil du aldrig vide præcis, hvor varmt det er.
Held og lykke
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 37
Vent et øjeblik... @OrgUnikum betyder det, at du efter tørring af methylenchlorid potentielt bare kan begynde at tilføje D-(-)-vinsyre (cas 147-71-7) og deltagende d-methsalt?
Hvis ja, er der så mere litteratur om mikrobølgebestråling? I er guld værd, tak.
Hvis ja, er der så mere litteratur om mikrobølgebestråling? I er guld værd, tak.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 283
Masser af litteratur, men vær opmærksom på, at tricket ikke er mikrobølgerne, men at dette er en trykbeholder i en mikro, og at trykket får det til at ske. Det har jeg selv først indset for nylig: Nøglen til en vellykket Leuckart-reaktion for amfetamin er at bruge en trykbeholder til reaktion og hydrolyse. Metamfetamin kan fremstilles ved hjælp af Leuckart uden trykbeholder, men udbyttet er ikke fantastisk, Al/Hg eller NaBH4 er langt bedre til dette.
Og adskillelse af stereoisomerer, af d- meth og l-meth er ikke så let som at tilsætte D-(-)-vinsyre, desværre. Men der er ikke brug for den sjældne og dyre D-(-)-vinsyre, den normale vinsyre, den naturligt afledte, kan bruges. Processen involverer den naturlige vinsyre 1/4 mol, HCl 1/2 mol, d/l-meth 1 mol og involverer saltdannelse og delvis opløsning/reformation af saltet (modning), indtil næsten fuldstændig adskillelse er opnået. Det er ikke trivielt. Meget temperatur- og opsætningsafhængig AFAIK.
Og adskillelse af stereoisomerer, af d- meth og l-meth er ikke så let som at tilsætte D-(-)-vinsyre, desværre. Men der er ikke brug for den sjældne og dyre D-(-)-vinsyre, den normale vinsyre, den naturligt afledte, kan bruges. Processen involverer den naturlige vinsyre 1/4 mol, HCl 1/2 mol, d/l-meth 1 mol og involverer saltdannelse og delvis opløsning/reformation af saltet (modning), indtil næsten fuldstændig adskillelse er opnået. Det er ikke trivielt. Meget temperatur- og opsætningsafhængig AFAIK.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 37
Når du siger, at udbyttet ikke er fantastisk, hvilken type procent taler vi så om? Ligner det ikke også undersøgelsen ovenfor med Methly-derivatet af formamid?
Årsagen til brugen af D-(-)-Tartaric i stedet for den naturligt afledte er, at jeg har den let tilgængelig og gratis. Den faste masse er D-isomeren, og opløsningen er L-isomeren, er det korrekt?
Årsagen til brugen af D-(-)-Tartaric i stedet for den naturligt afledte er, at jeg har den let tilgængelig og gratis. Den faste masse er D-isomeren, og opløsningen er L-isomeren, er det korrekt?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 37
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 283
Og som en gratis service fra undertegnede er forholdene for P2P:
Formamid 50 ml 1,5 mol
myresyre 56 ml 1,5 mol
P2P 66 ml 0,5 mol