Syntese af L-efedrin fra L-phenylacetylcarbinol (L-PAC)

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
mit første forsøg på at lave l-pac, her er min opskrift, jeg er ikke sikker på, at det hele er korrekt, men jeg prøver alligevel.

2,5 liter H2O
87,50 g melasse
Gær og næring
20 ml benzaldehyd
75 ml ether

i en 5-liters demijohn hældes 2,5 liter H2O og 87,50 g melasse,
mæt vask med ren ilt,
Tilsæt gær og næring, og lad det gære i ca. 8 timer,
når vasken er hurtigt gærende, tilsættes 10 ml benzaldehyd,
efter 4 timer eller deromkring tilsættes yderligere 10 ml benzaldehyd, og lad det gære i yderligere 12 timer eller mere,
Fjern gæren, når den er færdig,
ekstraher l-pac med 50 ml ether og derefter 25 ml ether,
kombiner ether og destillér
indsamle l-pac?
teoretisk udbytte 10ml er 50% konvertering.

feedback er værdsat, og jeg vil sende mine resultater, når jeg er færdig.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Det lader ikke til at være forstået, at dette er en kondensationsreaktion mellem to aldehyder. Benzaldehyd og - hvad? Så acetaldehyd tilsættes, og så har man den anden. Eller acetone i det østrigske patent, som onkel Fester solgte (det virker ikke rigtig som de fleste af hans ting). Eller der tilsættes pyruvat, som er en energikilde for gæren, og som danner acetaldehyd i processen.

Så hvis du gør dette uden et andet aldehyd eller en forløber for det, vil der være brug for TO benzaldehyder, da benzaldehyd + benzaldehyd også fungerer, men selvfølgelig reduceres det maksimale udbytte fra benzaldehyd til det halve.

Og dextrose og frucose kan give energi, men ingen aldehyd til reaktionen.
 
View previous replies…

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
Hej, hvilken vil du anbefale, acetaldehyd eller pyrodruesyre?
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Natriumpyruvat er den gyldne standard. Calciumpyruvat fungerer også. Problemet er, at du skal bruge en helvedes masse af det, så til seriøs produktion er acetaldehyd bedre egnet. Hvis du kan købe paraldehyd, er det perfekt, det kan nemt depolymeriseres til acetaldehyd og er langt bedre at håndtere.
Med acetaldehyd skal du dog tilføje en energikilde som saccharose eller dextrose.
Tricket med pyruvat er, at det ikke har brug for, at gæren fermenterer.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
Hvor meget natriumpyruvat skal der bruges?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Ingen grund til at lave l-pac. Udbytte 0,5 ml l-pac pr. 1 liter vand. Det giver ingen mening. 20 liter vand til 10 ml produkt? Mmm?
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
Hej håndtag
Må jeg spørge, hvordan du har regnet det ud?
 
View previous replies…

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Men gærfermenteringsmetoden til efedrinsyntese siges at være et godt udbytte til kommerciel produktion, hvordan kan det være, at 0,5 ml til 1 liter vand er sandt?
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
tak håndtag hvis det faktisk er tilfældet, er det ikke værd at spilde kemi
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Det er den vigtigste måde, hvorpå l-PAC og efedrin fremstilles industrielt. 3 til 5 gram l-PAC pr. liter reaktionsmedium er realistisk at få, mere, ja så bliver det kedeligt. Men for industrien er det ikke noget problem, og det er ikke noget problem at håndtere store mængder. Industrielt er benzaldehyd og acetaldehyd ultrabillige varer, det er det, der tæller. De bruger bare en større beholder. T
ricket i hele biosyntesen, som ingen synes at indse, er ikke at pille ved reaktionen, men at bruge en større gryde og holde det enkelt. Og bruge kontinuerlig ekstraktion til at hente l-PAC - på den måde trækker en lille mængde opløsningsmiddel over et par timer alt det gode ud af den store gryde.
Det er et rent teknisk problem, bortset fra - ja, en kilde til paraldehyd eller billig pyruvat og vigtigst af alt: En gærstamme, der foretager den ønskede omdannelse ved en ph <5. For det første: Ikke alle Cerevesiae-stammer gør det hele, kun få giver et godt udbytte, og selv de færreste kan gøre det ved en ph <5, hvilket er nødvendigt, da man for det meste får diol. Hvad der ikke er ubrugeligt, men ikke hvad du vil have. Og ideelt set kan du købe denne gær som tørgær i bulk til billige penge. Og nej, jeg kender ikke til en sådan gær at købe i øjeblikket, jeg søger igen selv.

- gær
- kontinuerlig ekstraktion

er det ok?
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
interessant organisation, hvordan ville du udføre en kontinuerlig ekstraktion?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
Jeg har en PDF om dette, men jeg kan godt lide den måde, samtalen foregår på, så jeg venter med at uploade den ...
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Jeg har omkring 200 artikler om emnet, og jeg kan forsikre dig om, at de fleste af dem er ubrugelige og nogle bevidst vildledende. Særligt australske artikler af Rogerss/Shin er af denne slags.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28

Der er nogle ting, folk overser, når de biosynteser L-pac ved at fodre gær med benzaldehyd. Du laver urt med sukker, ligesom du laver øl eller vin. Når gæren er vokset og har delt sig tilstrækkeligt, tilsættes benzaldehydet, som reagerer i løbet af et par timer og er klar til at blive cyphoneret til mere arbejde.
Udbyttet virker som ingenting, når man tænker på mængden af flydende stof, der bruges. Jeg regnede på det for et par år siden, og jeg tror, jeg beregnede 20 gram fra en 55 gallon tromle hver 4. dag... teknisk set 3 dage, men du skulle sparke røv for at centrifugere de 20 gram ud af 55 gallons rm
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
I-PAC-tråde bliver altid øjeblikkeligt overrendt af bullshittere, så jeg siger farvel.

Du har fået de vigtigste oplysninger: Acetaldehyd eller pyruvat, en egnet gær og ph <5.

Ingen stillede det store og indlysende spørgsmål: Hvordan kan jeg finde ud af, om en gærstamme er god eller ej?
Og da ingen spurgte, vil der ikke være andet svar end at nævne, at der findes ret nemme metoder.
God fornøjelse med søgningen, og send mig ikke en PM.

Farvel
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Hvordan kan jeg finde ud af, om en gærstamme er god eller ej?
 
View previous replies…

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Kan du?
B52SojlK8b
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
Lav flere små partier og se, hvilke der er bedst
 
Top