Du kan udføre en ekstraktion og tørre ekstraktet over MgSO4 eller et andet tørremiddel. Jeg ved ikke, hvor du kommer fra, og jeg ved ikke noget om dit marked, så jeg kan ikke svare dig om syrer. Køb det her. Du kan få svovlsyre fra akkumulatorelektrolyt Produktion af koncentreret svovlsyre derhjemme
STORBRITANNIEN. Det eneste, der afholder mig fra at producere svovlsyre selv, er rensningsdelen, fordi det involverer kogning af svovlsyre ved høje temperaturer, og ingen sælgere her ser ud til at sælge rene syrer.
Hej @G.Patton. Hvilken gas frigives i denne reaktion? Jeg læste på internettet, at NaBH4 kan frigive HCN-gas? Jeg tror ikke, det er tilfældet, men er der nogen mulighed for, hvordan jeg desværre kan gøre det? Jeg læste, at NaBH4 også reagerer med vand ved at frigive H2-gas. Hvilken gas frigives ved tilsætning af P2NP til opløsning af NaBH4 i IPA/vand? Beklager, at jeg har for mange spørgsmål, men jeg vil ikke dræbe mig selv ved en dum fejltagelse.
Så af hensyn til sikkerheden er det bedre at bruge elvarmer end propan-butan? Hvor meget brint bliver der lavet? Lidt eller meget? Problemet er, at jeg kun har propan-butan-varmeapparat, jeg vil kun gøre omkring 20 g P2NP. Er det i denne skala farligt at bruge propan-butan-varmeapparat?
Ja, selvfølgelig
Du kan beregne dette i henhold til reaktionsligningen og gassens molarkonstant (22,4 l/mol).
Jeg anbefaler på det kraftigste ikke at bruge åben ild, fordi du får brint, og dit laboratorium kan eksplodere.
En tvivl. Når jeg tilsætter NaOH-opløsningen, skal jeg så stoppe med at tilsætte den, hvis PH når 11, før jeg har tilsat hele opløsningen? Og hvis man tilsætter mere af NaOH-opløsningen, så den bliver for basisk, er der så et problem? Tak for jeres opmærksomhed.
Kan jeg bruge 95 % ethanol i stedet for IPA i denne syntese? Jeg tror, at enhver ren alkohol ville fungere, men det skader ikke at spørge.
Hvad ville være den næst- og tredjebedste løsning i forhold til acetone? Jeg har problemer med at skaffe acetone.
Hvis jeg ikke er interesseret i a-olie, kan jeg så springe inddampningen af IPA over i 30 minutter ved 80 °C? Det tror jeg, fordi jeg går direkte til sulfatet.