Ketamine synthese

gigi99

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 6, 2022
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
De nieuwkomer heeft veel geleerd, bedankt voor je begeleiding.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, Bedoelt u (natriumbisulfiet) toevoegen in 2 porties van 65 ml?
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen. x2 Betekent twee keer zoals ik al eerder zei.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sorry meneer, ik denk dat ik het snap, maar wat moet ik doen om het water kwijt te raken na de 1e wasbeurt?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
je moet het in een gootsteen of in een afvalwatertank gieten.
 
Last edited:

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Bedankt voor je gedetailleerde uitleg, ik begrijp het.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, ik zou graag willen weten of in de laatste stap 4 Ethylbenzoaat kan worden gebruikt in plaats van decalin? Zal de productiemethode veranderen? Het artikel vermeldt dat de reactanten moeten worden gezouten, hoeveel moet de pH worden aangepast?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Je kunt decaline vervangen door cyclohexaan, waarschijnlijk
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Cyclohexaan heeft een kookpunt van 81 °C, wat zou betekenen dat de thermische herschikking 7 tot 10 dagen nodig zou hebben bij reflux. Maar dan zou je IPA kunnen gebruiken, hetzelfde bp en uit de literatuur is bekend dat het werkt (7 tot 10 dagen bij reflux).

Ethylbenzoaat werkt.
Ethyleenglycol is een ander oplosmiddel dat werkt en beter verkrijgbaar is.

De opbrengst is nooit in de buurt van kwantitatief, eigenlijk bij gebruik van de Ketimine als base opbrengsten lijden, voor fatsoenlijke opbrengsten moet de HCl zout worden gebruikt. Het moet ook worden gedaan onder strikt watervrije omstandigheden of opbrengsten zuigen. (de Imine zal hydrolyseren terug naar MeNH2, niet verrassend met betrekking tot de strenge voorwaarden).

De herschikking wordt gekatalyseerd door Lewiszuren, MgCl2 en AlCl3 (watervrij) werken goed. Er is 0,1 mol equivalent nodig, maar AlCl3 kan ook zorgen voor eventueel nog aanwezig water, de gebruikte hoeveelheid moet natuurlijk worden aangepast, zeg X g nodig om het water op te vangen plus 0,1 mol om de reactie te katalyseren.
Het gebruik van AlCl3 verlaagt de benodigde temperatuur tot ~130 °C (om dezelfde tijd te nemen als 180 °C ongekatalyseerd zou nemen).


Nog een tip: blijf uit de buurt van CCl4, het spul is niet alleen giftig maar ook gemeen en moeilijk te krijgen om goede redenen. Gelukkig is het helemaal niet nodig om de alfapositie te bromineren. De beste manier om dit te doen is met CuBr2, wat het werk kwantitatief en zonder nevenreacties doet.
Google voor de reactievoorwaarden maar eens op "Bromineren met CuBr2" en je vindt snel de standaardvoorwaarden hiervoor beschreven en die werken perfect in dit geval.
 

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Bedoel je dat je hcl gas het methylketimine vóór de herschikking moet toevoegen om een fatsoenlijk rendement te krijgen?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, hoeveel moet de pH worden toegevoegd?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Het is nodig om vrije basis van Ketamine te krijgen. Als je Ketamine zout wilt krijgen, hoef je dit product niet te baseren op een oplossing.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, wat betekent deze stap?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ik begrijp uw verwarring niet. Ik heb het al uitgelegd. Kunt u uw vraag herformuleren?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, in de laatste stap, als de reactie 3 uur lang genoeg kookt, voeg dan HCI en DCM toe en verwijder het oplosmiddel, zal het dan kristalliseren als het een olie wordt?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
11. Ketamine
10 g methylketimine wordt opgelost in 100 ml undecaan en gekookt bij 195 °C gedurende 3-4 uur. Ketamine wordt geëxtraheerd met 20% HCl. Het zure extract wordt gebaseerd en geëxtraheerd met DCM. Het oplosmiddel wordt verwijderd, waardoor het product een olie wordt die snel kristalliseert. Het kan worden gezuiverd door herkristallisatie uit pentaan/ether of hexaan/ether. De opbrengst is bijna kwantitatief.

Wat staat hier?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Hoeveel HCI/DCM moet worden toegevoegd?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Het is een eenvoudige zuur/base extractie. Lees het onderwerp Extractie verschillende keren als je het proces niet begrijpt. Er is video-uitleg. Je moet daar zuurruimte maken, extraheren met ether (75 ml). Baseer vervolgens het mengsel en extraheer opnieuw (75 ml).
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Dank u wel, meneer.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8

Meneer, bij deze stap, Is het product eronder?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Meneer, Moet ik dit deel verhitten/roeren? Hoe toon ik verzadiging?
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Nee, in de bovenste organische laag
Ja, je moet deze reactie ook roeren zonder te verwarmen.
Wat bedoel je?
 
Top