Korte update: De tweede oogst leverde nog eens 24,81g op, waardoor de totale opbrengst nu 335,57g is of 85,94% op een m/m basis. Slecht? Ik ben erg tevreden met de resultaten.
@tucoXxX: Rekening houdend met de extra opbrengst heb je 1000*500/335,57g nodig, wat neerkomt op 1490g broomketon.
@w2x3f5: Ik respecteer je mening maar ik ben het er niet mee eens. De temperatuur kan niet te hoog zijn omdat andere routes met andere oplosmiddelen hogere temperaturen gebruiken. De RM kookte niet, ik zou het een zachte reflux noemen.
Ik betwijfel ook of de duur van 2,5 uur te lang is, want er waren nog steeds sporen van niet gereageerd bromoketon in het RM. En de kleur van het ruwe product lijkt donkerder dan het in werkelijkheid is.
Een paar woorden aan de achtervolger van ultrazuiver 4-MMC. De paradox dat ultrazuivere stoffen minder gewenste effecten hebben dan andere met bepaalde onzuiverheden is algemeen bekend. Dit geldt vooral voor 4-methylmethcathinone oftewel Mephedrone. Ik weet waar ik het over heb, want ik heb de stof gesynthetiseerd via de route die de officiële LE-eenheden over de hele wereld gebruiken als teststandaard (althans, dat deden ze een paar jaar geleden). De route maakt gebruik van MeHCl en triëthylamine en na de reactie werd een a/b extractie uitgevoerd en vervolgens werd de stof uit een butanoloplossing geprecipiteerd met ether en geherkristalliseerd uit THF. Het resultaat was een meer dan 99% zuiver product en raad eens hoe het uitpakte in termen van bioassays? Bingo! Inferieur en zeer zwak.....
De bijgevoegde foto toont het nu twee keer gewassen product. Ik neem aan dat het effect dat het kan produceren al lager is dan bij de eerste.
Wees voorzichtig mensen!