- Reaction score
- 166
Jag ska dela med mig av tabellen till dig.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 281
Kanske är det bara rättvist att tillägga att temperaturer över 180 °C, som de nämnda 200 och 210 °C, helt säkert fullständigt förstör P2P och även formamid, och att de resulterande ångorna och gaserna är mycket giftiga. Ventilera allt som kommer från toppen av kondensorn på utsidan! Allvarligt talat!
Håll den under 180, bättre under 175 ° C och kalibrera den infraröda termometern till den kolv / inställning du använder, annars kommer du aldrig att veta exakt hur varm den är.
Lycka till
Håll den under 180, bättre under 175 ° C och kalibrera den infraröda termometern till den kolv / inställning du använder, annars kommer du aldrig att veta exakt hur varm den är.
Lycka till
↑View previous replies…
- Reaction score
- 10
Men hur många minuter, 30 minuter som det står eller 10 minuter uppdelat i tre portioner vid 60w? 150 - 160C?
Jag vill prova den här syntesen, eftersom jag har en kollega som råkar ha en mikrovågsreaktor
@G.Patton @William Dampier Någon input om detta?
- 15minuter totalt?, för jag har läst att vissa gjorde det.
Jag vill prova den här syntesen, eftersom jag har en kollega som råkar ha en mikrovågsreaktor
@G.Patton @William Dampier Någon input om detta?
- Eller kanske Slutet på reaktionen bestäms när gaserna upphör att släppas ut?
Last edited:
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 281
Jag bifogar artikeln så kan du titta själv. Jag såg ett inlägg någon annanstans där någon hävdar bra utbyten som 80% i en modifierad hushållsmikrovågsugn (hål för kondensor) med temperaturer inte över 175 ° C för att undvika formamidnedbrytning. Inga ytterligare detaljer gavs om detta.