1. Ångdestillation kommer att separera aminblandningen mycket dåligt, vakuumdestillation är den bästa lösningen och är ganska snabb i närvaro av ett starkt vakuum.
2. Jag är rädd för att ljuga, men såvitt jag minns, efter en enda separation av isomerer, är den slutliga sammansättningen av "d-isomeren av tartrat" cirka 80-90 procent av d-isomeren och resten är l-isomeren.
3. Jag gjorde glas utan separation av isomerer från en blandning av alkohol och en liten mängd vatten + ytterligare komponenter, jag fick en glasmonolitisk massa, sprickor uppstod när den torkade helt, särskilt om kristallerna tvättades med aceton (upprepa inte mitt misstag), men massan förblev transparent. I mitt fall använde jag inte glasvaror för kristallisering och andra nyanser, jag tillbringade 2-3 månader på valet av en teknik.
Innan denna metod försökte jag göra från en smälta av salt, monolitiska bitar erhölls, men inte transparenta, bara fläckar av transparenta kristaller. Det fanns en idé att göra något som zonsmältning.
Varför behöver jag bevisa något för dig? Jag delade med mig av min erfarenhet, om du inte är intresserad av den så är det din ensak. Tror du verkligen att jag behöver dina 250 gram, det spelar ingen roll för mig alls, jag kommer inte att röra runt med bagateller. Konsumenterna ger inte en objektiv bedömning av renheten hos ämnen, det räcker att fråga dem vad som är bättre mephedronpulver eller en stor kristall, gissa vad de kommer att svara ... Hälften av effekten av droger (säkert stimulerande medel) är deras utseende))))
Jag glömde nästan, om du planerar att destillera i vakuum, behöver du definitivt en längs spindel, eftersom det kommer att finnas lättkokande fraktioner av skräp, med hjälp av en spindel kan du byta mottagningskolv utan att stoppa destillationen av aminen, liknar en revolver, men istället för patroner, kolvar.