Rening av amfetamin genom syra-bas-extraktion

deeperdive36

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 24, 2023
Messages
10
Reaction score
0
Points
1
Så jag kämpar med steg 8. Verkar som en hel del avfall och förlust för mig här. Jag överförde extrakt från sep tratt tillsatt magnesium sätta i frysen. Nu här gjorde jag filtret med vakuum. Jag tror att Buchner är mycket bättre än den inställning jag fick eftersom den läckte och volymen är för stor. Så 1: a när du häller i installationen ska du dumpa hela saken i ... Jag förstår inte hur jag ska hälla av eterextraktionen ordentligt utan att få magnesium med det såvida jag inte häller hela extraktet då vid den tidpunkten har jag mycket extrakt kvar med magnesiumet vad gör jag med den återstående delen för att separera. Jag har också bifogat bilder av läckan. Vad gör jag med det här. Är allt detta avfall. Om det finns magnesium som kom igenom filtret vad ska jag göra? I grund och botten fastnat och väntar på detta steg
 

Attachments

  • uRmBhZdtAo.jpg
    uRmBhZdtAo.jpg
    5.8 MB · Views: 613
  • tgf4n2iJy8.jpg
    tgf4n2iJy8.jpg
    5.8 MB · Views: 598
  • eKPQJ5jCxG.jpg
    eKPQJ5jCxG.jpg
    5.7 MB · Views: 559
  • c5heBExUCz.jpg
    c5heBExUCz.jpg
    6.6 MB · Views: 587
View previous replies…

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Kom igen, du kan göra det. Om jag med armar som växer från min rumpa kan göra det, då kan du också göra det.
Och ja! Inget är mer tilltalande för mina ögon än MDMA efter etertvätt.
AlO4WhDYHz
 

deeperdive36

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 24, 2023
Messages
10
Reaction score
0
Points
1
Det är joanlab vakuumfilter... Det var billigt men designen är helt fel det tillåter saker att läcka på utsidan ... Ya Jag kommer att försöka häller annorlunda Jag läste den klibbiga Patton skrev till hjälp för att klargöra saker lite
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
@deeperdive36 Det ser ut som om det är en kulled som hålls ihop med en klämma.
Har du provat att smörja in kulleden med slipfett i förväg och vrida kulan tills slipningen blir tydlig?
Det borde lösa ditt problem.
 

deeperdive36

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 24, 2023
Messages
10
Reaction score
0
Points
1
Ahhh Jag minns att jag läste någonstans om att smörja den. Jag ska prova det idag förhoppningsvis kommer att lösa problemet. Tack för det.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
@G.Patton allmänt, är det värt att värma vattnet + FB-lösningen + p.eter 40/60 upp till 38-39C medan etertvätt utförs? förmodligen kommer det att öka eterlösligheten och göra emulsionsupplösning lättare?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Du kan tvätta med något mindre flyktigt, men jag tror inte att det är värt att värma alls om det spelar någon roll.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Jag tycker inte att det är en bra idé. Du kan göra två extraktioner en i taget och tillsätta NaCl i vattnet för att lättare kunna separera lagren.
 
View previous replies…

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Ja, du har rätt, NaCl fungerar ganska bra. Jag försökte det ett par gånger i proportionerna 15-20 gr: 100 ml och det gör mitt liv mycket enklare.
Men tänker fortfarande, kan vara rätt temperatur kan förbättra processen mycket bättre.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Jag provade ABE med vätska som förvarades i frysen.
Det var 50 gr salt som ska ge 42 gr FB.
Direkt när alkalisk tillsattes sattes lösningen in i frysen i 4 timmar. Sedan tillsattes även p.eter som tidigare förvarats i frysen.
Som resultat gjordes separationen mycket lättare med 40 gr FB i resultatet. Men färgen på den resulterande FB var inte ren transparent: något gulaktig.
Jag menar, något gulaktig - inte ren transparent, men ändå acceptabel: inte cola
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Jag har precis läst den här tråden. Jag tänkte för mig själv, "varför går vi till pH 12 med NaOh?" Vi gick inte till pH 2 så det är inte balanserat. Sedan kom jag ihåg ett experiment som jag försökte med olja som min icke-polära. När jag neutraliserade HCL med NaOh, vad hände då? Jag gjorde lut-tvål. Petroleumeter har fraktioner som reagerar för att göra parrifin. Det är vad som händer här. Parrifin är det tredje lagret, pH 12 är överdrivet och petroleumeter reagerar med natriumhydroxid. Rätta mig om jag har fel, jag är inte kemist
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Ska vi indunsta 2/3 volym DCM som vi gör med Ether i steg 9?
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Ännu ett försök med ABE.
Cirka 300 g mdma-hydroklorid i början.
1,2 liter vatten
85 gr NaOH
+ ca 150 g NaCl labbkvalitet tillsatt under processen.

När NaOH tillsattes uppträdde ganska smutsigt svart FB-lager i bottenskiktet (inte toppskiktet!!!), så jag tillsatte NaCl för att vända dem.

Vid första steget 180 gr perfekt ren fb extraherades med p.eter, det är extremt låg yeld.

Vattenrester kvar i flaskorna i en vecka eller något.

Efter ett tag, ett annat steg med 500 ml DCM gav mig 20 gr lätt gulaktig FB, som jag personligen skulle betygsätta 9/10.

Så, slutlig yeld är 200 gr totalt
Förlorade 50 gr
 

curlyfries

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 9, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Det är nästan omöjligt för mig att lösa upp amf 1/1 i vatten. ( försökte 2 gånger med 2diffent dåliga partier).
Amf är från ai/hg.
- till vilken temperatur kan vi värma 1/1 vatten / amflösning ? ( 80*c ?)
- hur mycket extra vatten kan vi lägga till?
väntade som 1 timme för att lösa upp 20 gram oren amf i vatten med magnetisk omrörare (det fanns några bitar i det, kommer att se till att det är extra fint nästa gång).
När jag på något sätt försöker filtrera de fasta ämnena som inte löstes i vatten, är återstoden kvar i buhnerfiltret som mycket saltstruktur.
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Obs: Jag använder DCM som lösningsmedel

När jag tillsatte aceton till reaktionsblandningen i steg 10 såg jag 2 separata lager bildas och med tillsats av svavelsyra/acetonlösning kunde jag inte salta ut något pulver ur reaktionsblandningen.

Vad gjorde jag för fel? Behövs det särskilda tekniker när man använder DCM istället för eter?
 

ActionAyi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 20, 2023
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Tack så mycket att jag kommer att prova den första metoden

Jag gjorde ofta metod 2 men jag filtrerade den bara med kaffepappersfilter och tror med Acetone bättre resultat.
 

garro

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 24, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
För det första, tack till alla som delar med sig av sin kunskap.

För det andra, jag knullade upp A / B-extraktionen och behöver några råd om huruvida det jag har är återvinningsbart eller inte.

Jag använder
1) Lut
2) Svavelsyra (avloppsrengörare)
3) VMP nafta
4) ~ 3 g metamfetamin

Allt gick bra. Jag extraherade freebase-skiktet och frös för att ta bort allt vatten. Sedan tror jag att jag surgjorde för mycket. Jag försökte återställa det och orsakade mer av en röra. Jag har för närvarande två lager, ett vatten (PH ~ 2) och en nafta Det fanns också en del partiklar som antingen har filtrerats bort eller lösts upp i vattenskiktet.

Jag spädde också svavelsyran med vatten, inte aceton. Jag tror att detta var ett misstag, rätta mig gärna om jag har fel.

Några frågor:
1) Är det möjligt att återvinna någon produkt från detta? Om så är fallet, vilka steg skulle du rekommendera?
2) I framtiden, om jag surgör för mycket, vad ska jag göra för att återställa den aktuella processen eller återställa tillbaka till start (amph i destillerat vatten)
3) Kan jag göra A / B utan eter / andarskikt? Som jag förstår processen skulle detta lämna vattenlösliga nedskärningar, men vill bara verifiera.
 

EmilioE66

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 4, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
3
Hej jag har en fråga. Vad är idealisk PH för amfetamin (flytande form blandad med metanol) när du tillsätter svavelsyra? Amfetaminet 1: 2 med metanol har ph 12.
 

EmilioE66

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 4, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
3
När amfetaminet har ph12 måste jag tillsätta svavelsyra tills det når ph 6, eller hur?
 

kinkyfeet1

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 10, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
1
Hej General Patton, Jag kan inte hitta någon resurs som visar den slutliga produktionen av de rosa adderal piller. Om jag vill göra de rosa adderal-pillerna, måste jag följa denna instruktion specifikt? Tack för din tid och hjälp.
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
Är du intresserad av den rosa färgen eller sammansättningen av amiral, som innehåller olika salter av amfetamin och dextroamfetamin?
 

kinkyfeet1

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 10, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
1
Arent alla adderal piller rosa färg på marknaden? ledsen för min naiva fråga, men jag vill undersöka produktionen av adderal, och hur kan jag börja med det?
 

kinkyfeet1

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 10, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
1
Jag har tagit en tidigare och det var till stor hjälp för mig att fokusera. det var ett rosa piller och 20MG skrivet på det tror jag. finns det något sätt jag kan producera samma sak hemma eller till och med i ett labb med rätt resurser?
 
Top