- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
Förhållandet kan väljas fritt, antingen 1:1 1:4 eller 1:10, ju tunnare svavelsyra desto mer lösning behövs för att neutralisera. Vissa använder också 2 olika lösningar, i början 1:1 och när man närmar sig pH6 tar man en tunnare lösning, eftersom det är lättare att justera pH6 utan översyrning. Tänk på att ju tjockare H2SO4-lösningen är, desto större är risken för tillfällig försurning, och du måste tillsätta lösningen mycket långsamt för att undvika detta.
- Reaction score
- 0
Jag fortsätter att översyra... Jag trodde att utfällningen skulle ske omedelbart så jag fortsatte att tillsätta syra och när jag kontrollerade var den 1, röd. Jag försökte gå tillbaka genom att tillsätta mer aceton men då började det bildas kristaller. Vid denna punkt i nsonr vet vad jag ska göra börja om eller filtrera den. Vilka är konsekvenserna av över surgörning och vad kan du göra för att fixa det.
- Reaction score
- 112
om det finns ett överskott av syra finns det förmodligen bara ett sätt att lösa problemet: att göra ABE igen. enkel tvättning i aceton hjälper inte.