- Solutions
- 1
- Reaction score
- 661
- Deals
- 8
Jag tror att något är fel med grafen.
Om du använder L + vinsyra (billigare och lättare att hitta) kommer D-enantiomeren (amph, Meth) att vara i lösningen inte i det fasta ämnet som det verkar.
Om du använder D-vinsyra (dyrare och svårare att hitta) kommer D-enantiomeren (amph, Meth) att vara i det fasta ämnet.
Tack för din hjälp.
Om du använder L + vinsyra (billigare och lättare att hitta) kommer D-enantiomeren (amph, Meth) att vara i lösningen inte i det fasta ämnet som det verkar.
Om du använder D-vinsyra (dyrare och svårare att hitta) kommer D-enantiomeren (amph, Meth) att vara i det fasta ämnet.
Tack för din hjälp.
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,870
- Deals
- 1
Hans schema är korrekt. Salt fälls ut till fast tillstånd. Ingen skillnad, d-amfetamin l-vinsyra salt eller l-amfetamin d-vinsyra salt. Du kan ändra syra och få skillnad isomer i fast tillstånd med följande procedurer.
P.S. samma sak för metamfetamin.
P.S. samma sak för metamfetamin.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 18
Vad menar du med bild 18.
"Vi fäller ut d-amfetamin med ytterligare en mängd d-vinsyra". Jag trodde att d-vinsyran du använde kraschade l-amfetamin d-vinsyrasaltet ut. Hur kommer den att fälla ut d-amfetaminet som finns kvar i lösningen?
"Vi fäller ut d-amfetamin med ytterligare en mängd d-vinsyra". Jag trodde att d-vinsyran du använde kraschade l-amfetamin d-vinsyrasaltet ut. Hur kommer den att fälla ut d-amfetaminet som finns kvar i lösningen?
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
D-vinsyra lämnar den önskade enantiomeren i lösning, ditt fasta ämne är nu ditt avfall i det här fallet, motsatt för L-vinsyra (den vanliga), du fäller sedan ut med din önskade syra. Under båda dessa processer kommer du fram till sulfat eller fosfat, eftersom tartraterna inte är lagringsbara
- Reaction score
- 18
Det kan jag förstå. Men om du läser proceduren som är publicerad , här är det.
"Extrahera med 5 ml petroleumeter och värm lösningen, tillsätt 2,45 g d-vinsyra i alkohollösning till blandningen. Tillsätt sedan alkohol tills den är helt upplöst och kyl under omrörning. L-amfetaminets d-vartsalt fälls ut. D-amfetaminet finns kvar i lösningen. Du kan upprepa proceduren för rengöring av fällning av l-amfetamin d-vinsyra salt med metanol för att öka utbytet."
Nästa bit jag pratar om .
"Vi fäller ut d-amfetamin med en ytterligare mängd d-vinsyra. Vi filtrerar fällningen, får basen av d-amfetamin och tillsätter alkali till pH = 11 "
"Extrahera med 5 ml petroleumeter och värm lösningen, tillsätt 2,45 g d-vinsyra i alkohollösning till blandningen. Tillsätt sedan alkohol tills den är helt upplöst och kyl under omrörning. L-amfetaminets d-vartsalt fälls ut. D-amfetaminet finns kvar i lösningen. Du kan upprepa proceduren för rengöring av fällning av l-amfetamin d-vinsyra salt med metanol för att öka utbytet."
Nästa bit jag pratar om .
"Vi fäller ut d-amfetamin med en ytterligare mängd d-vinsyra. Vi filtrerar fällningen, får basen av d-amfetamin och tillsätter alkali till pH = 11 "
- Reaction score
- 18
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
- Reaction score
- 18
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,870
- Deals
- 1
- Reaction score
- 18
Okej, jag förstår. Men hur kan du fälla ut d amfetamin med d vinsyra, när du separerade
l amfetamin d tartat med samma vinsyra i steget före
l amfetamin d tartat med samma vinsyra i steget före
- Reaction score
- 18
Det finns en hel del förvirring kring det här ämnet. Förhoppningsvis kastar din video lite ljus över det.
- Reaction score
- 18