Amfetaminsyntes i en kruka från P2NP med NaBH4/CuCl2 (skala 1 kg)

Curiousonion

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 29, 2022
Messages
190
Reaction score
67
Points
28
Det skulle påverka utbytet, eftersom natriumborhydrid skapar en exoterm reaktion och det är så det fungerar.
Du kan försöka hålla den stabil på cirka 60c medan du tillsätter p2np men det kan vara ganska svårt.
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Jag tänkte kanske lösa upp startmaterialet i IPA och långsamt droppa det i reaktionskärlet med hjälp av en SEP-tratt. Tror du att det skulle påverka det negativt på något sätt?
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej,

Gjorde mitt andra försök idag, och det gick mycket smidigare den här gången.



Som du kan se på bilden,

Till vänster har du "vattenskiktet" efter extraktion med NaOH 25%, och till höger har du amfetaminoljan, freebase, a-olja, vad du än vill kalla det.

I vattenlyerkolven kan du se ca 5ml A-olja som jag inte kunde extrahera, jag blandade vattenskiktet med IPA och extraherade ipa-skiktet, tyvärr fungerade inte min hemgjorda destillator, för många leder att smörja och för mycket stress, enligt min mening är det inte värt den extra ansträngningen för några extra ml.

Jag kommer att behöva investera i en rotovap senare.

Amfetaminoljan rengjordes tre gånger genom buchnertratt och rena filter varje gång.

Låt mig veta vad du tycker.

Bästa vänliga hälsningar
 
Last edited by a moderator:

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
När jag måste destillera IPA under vakuum, hur hög ska temperaturen vara? Och vad kan jag göra för att optimera resultatet utan att torka acetonen?
 

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
Om jag vill förflyktigas, måste jag koka det eller bara låta det stå en längre tid? När jag måste koka det, vilken temperatur måste jag använda?
För det andra, när jag vill följa den exakta beskrivningen i videon, hur mycket NaOH behöver jag? 2 liter 25% NaOH-lösning med 500 g NaOH för 250 g P2NP?
 
View previous replies…

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
O.K. dela av destilationsvattnet, eller för vad dekanus Stark? Jag vill köpa en liten membranlaboratorievakuumpump med 5,5 - 6l pumpenergi. Är detta tillräckligt för ett 10l-kärl? Har också en intensiv kondensor.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Dean Stark är så att du kan ansluta vakuumpumpen till toppen av den vertikala kondensorn och få ditt kondensat att falla ner för att samlas in, med en normal destillationskondensor som sitter horisontellt kan du inte ansluta vakuum på detta sätt eftersom du kommer att översvämma din vakuumledning.
Du kan prova pumpen Jag antar att det inte kommer att skada
 

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
Ja, jag har för detta en vakuummottagare och kommer att följa den klassiska arkitekturen för vakuumdestillationsapparater men utan en woulfsche-kolv och endast en vakuummätare direkt vid pumpen.
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Är det teoretiskt sett möjligt att lyckas med detta genom att använda en 55 galons trumma med omrörare som reaktor?
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Om du skulle ta dig tid och läsa igenom tråden skulle du se att den här frågan har ställts flera gånger i olika skalor, och frågan är fortfarande densamma.

Sök, så skall ni finna.
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Tack för tipset, medan jag bläddrade igenom alla de 27 sidorna hittade jag några värdefulla tips på vägen. Jag är bara nyfiken på om någon har provat tekniken och hur mycket skulle det påverka avkastningen med? Jämförelse med en reaktor.
Och om det finns några tips från någon som försökte det.
Tack

"Alkemister som söker efter guld har hittat många andra saker av större värde"
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Vad använde du för kylsystem?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Isvattenbad eller flödesjacka för kallt vatten för reaktorbatch.
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Hej killar behöver din hjälp asap finns det något du kan ersätta CuCl2 med något som är lättillgängligt?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
CuCl2 är så lättillgängligt som det bara kan bli
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Var kan man få tag på det med kort varsel? Finns det någon inhemsk användning för det? har inte riktigt tid att vänta på paketet.
 

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
Hej, jag läste lite tid nu i detta forum?tråd och vill att alla i detta ämne ska fråga vilken punkt i syntesen som är för honom den svåraste / viktiga och på vilken detalj alla bör vara uppmärksamma på?

Och i videon visas inte exakt, Är det bättre att använda en återflödeskondensor för syntesen?
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Ingen del är svår i den här syntesen, det gäller bara att vara försiktig så att det inte blir några olyckor.

Jag har haft dem och skrev om dem här i tråden för att andra människor inte ska göra samma sak.

Ja, du måste använda återflödeskondensor.
 

ElementalEnigma

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 8, 2023
Messages
20
Reaction score
9
Points
3
Exakt så är det! Du kan hoppa över återflöde men du förlorar kvalitet och jag tror att vissa för av sidoprodukter bildas. Någon som hittar en variant med mer euforisk effektform?
 

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
Jag läste om problem med att lagra den rena freebasen, över ett par gånger reagerar den. Vad måste göras för att lagra den på ett lämpligt sätt? Behöver jag en exsikkator?
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Av vilken anledning behöver du lagra det?

Ja, det degenererar med tiden. Den idealiska förvaringen skulle vara i en vakuumbehållare som förvaras i ett kylskåp.
 
Top