Amfetaminsyntes i en kruka från P2NP med NaBH4/CuCl2 (skala 1 kg)

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
i videon säger novator att ungefär hälften av den 26,25 g CuCl2-lösningen räcker för att "stoppa" bildningen av svart kopparoxid.

använder han faktiskt hela CuCl2-lösningen, eller bara hälften av den?

(den sista syntesen jag gjorde tillsatte jag CuCl2-lösningen i en omättad mängd tills den svarta kopparoxiden bildas längst ner i reaktionsblandningen. jag har ännu inte bestämt kvaliteten och utbytet av slutprodukten).
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Jag tycker inte att det framgick om det var 100 % eller 50 % som användes i videon. Jag tror att det kanske var 100 %, men det framhölls att det kan räcka att sluta efter 50 % av lösningen.
Du kommer att lära dig att se när punkten har nåtts för att stoppa enligt hur din RM beter sig. Ändå använder jag nästan det mesta, om inte allt :)
Kopparrester bör inte lämnas kvar i slutprodukten i alla fall
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
hej gordon,

har du hittat någon skillnad i utbytet mellan att antingen använda allt eller bara lägga till tillräckligt för att få bildandet av kopparoxiden?
(jag vet inte varför novator i videon använder ordet "upphörde" eftersom kopparoxiden inte bildas i botten av kolven efter att ha tillsatt tillräckligt med CuCl2? eller missförstår jag något?)

vilken färg har din reaktion när du slutar tillsätta CuCl2 -lösningen?
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Jag har inte jämfört utbyten ännu och har inte heller ägnat alltför mycket uppmärksamhet åt färgerna i detta steg, snarare temperatur men jag kan observera det för nästa syntes :)
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
bra, låt mig veta!

jag tror att jag tillsatte lite för mycket på min sista synth (testar om jag på ett tillförlitligt sätt kan göra det med ögat baserat på hur lösningen är) och jag märkte mycket tydliga och omedelbara färgförändringar. vid tillsats av de första dropparna blir det svartgrått, sedan efter kanske 15-20 minuters omrörning och ytterligare tillsats av flera droppar blev det gult. allt detta var medan temperaturen var runt 60C. av någon anledning hade jag problem med att öka temperaturen till 80C. (kan vara min värmeplatta). i själva verket nådde den aldrig 80C, men jag rörde om den i cirka 3 1/2 timmar vid 62C när jag slutade tillsätta CuCl2.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Jag brukar tillsätta det ganska snabbt vilket innebär att kontinuerligt droppa det så att temperaturen hålls i schack och 80°C inte passeras, du kanske också vill se upp så att din RM inte expanderar för kraftigt

Kanske om du kan byta ut din värmeplatta mot en värmemantel. Värmeförlusten på vägen från din värmekälla till RM kommer att vara för stor för att nå den temperaturen snabbt.
Vilken temperatur hade du din värmeplatta inställd på?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jag kommer att använda min mantel nästa gång på grund av det här.

det är en keramisk värmeplatta. först var den inställd på 83C men lösningen skulle inte gå förbi 60C. och det tog lång tid att komma dit från cirka 50C. sedan vände jag värmeplattan till 100C, inget förändrades med lösningen, sedan ställde jag värmeplattan till 120C, och fortfarande förändrades inget. det har hänt tidigare med andra synthar.

och innan jag värmde upp den lindade jag in kolven i folie.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Bra, en värmemantel kommer att hjälpa till.

Det är viktigt att linda in kolven och även den nedre delen precis ovanför värmeplattan. Det kan också vara yttre faktorer som en fläkt eller något annat som blåser kall luft som hindrar kolven från att värmas upp till 80 °C
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
70
Reaction score
24
Points
8
@GhostChemist Jag arbetar med 10L 4 halsad rund bottenkolv som i videon men kan du snälla berätta för mig vilken maskin med vakuum han använder för att suga Rm i en annan kolv Jag behöver precis samma sak men kan inte hitta den någonstans 🤷‍♂️
Skicka till mig privat snälla
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
förlåt jag är inte ghostchemist, men menar du en vakuumpump? jag tror att den i videon kan vara en roterande skovel också om det är till någon hjälp
 

Melv99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 16, 2023
Messages
31
Reaction score
11
Points
8
Slå upp peristaltisk pump. Du kan hitta dem superbilliga eller dyra beroende på dina behov
 

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
215
Points
33
Hej! Se bifogade filer. Vakuumpump som exempel och tekniskt system för att suga Rm till en annan kolv
63GHD7LA0Y
NHkscUbSq0
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
har någon annan haft en mycket större mängd substans som fällts ut i det sista steget?

efter att jag gjorde utfällningssteget med fosforsyra hade jag mer än 4 gånger så stor mängd av vad som borde vara amfetamin som fälldes ut
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Mycket intressant, jag kommer att observera och vänta på en förklaring av experterna på detta :) Jag har hört typiska gatan rykten om det faktum att fosforsyra är tänkt att öka avkastningen men jag undrar varför det skulle ge mer och även vilken effekt detta skulle ha på renheten av produkten. Amfetaminer från fosforsyra ska vara lite svagare, eller hur?
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ja, jag tror det. men jag tror inte för ett ögonblick att allt jag har är amfetamin. men jag har ingen aning om vad det annars skulle kunna vara.

jag försökte nyligen göra en omkristallisation med vodka med en del av vad som borde vara amfetamin. efter att jag värmt upp det i vodkan upplöstes allt amfetamin utom några få bitar av sediment. sedan lade jag det i frysen över natten och när jag tog ut det var det mesta fruset i botten, men det fanns ett flytande lager ovanpå som jag filtrerade, och från det fanns det en liten bit vitt pulver (som jag fortfarande behöver väga.)

jag försökte också en syra / basextraktion men i det första steget när jag behöver lösa upp det i vatten blev det bara en vit pasta. så jag filtrerade det och fick en vit pastaliknande substans som satt på filtret, medan vattnet droppade ner och ett mycket mycket litet lager av kristaller bildades i botten av kolven.

här är ett mer detaljerat inlägg om mitt problem:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/240-yield-of-amphetamine-whats-going-on.8936/#post-43483
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
liten uppdatering: jag har försökt göra en syra / basextraktion men inget lager bildades efter att jag tillsatte naoh för att öka ph till 12. jag fortsatte sedan att lägga till mer 50% naoh-lösning så att det blev en något högre ph men fortfarande inget lager bildades. med andra ord ser det ut som om jag inte har amfetamin.

jag tog inte bort ipa efter kopparkloridtillsatsen. kan detta ha något att göra med att den slutliga fällningen inte verkar vara amfetamin? @GhostChemist
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Varifrån har du fått din P2NP? Är du säker på att det är P2NP och inte dess luriga lillebror? :)
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
jag ska försöka ta ett foto, men det ska vara äkta. det hade alla de rätta egenskaperna.

tror du att det faktum att ipa inte togs bort kan vara orsaken till att något annat fälldes ut?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
den kom från en av de stora kinesiska säljarna här. men att p2np inte är äkta är vad jag tänkte ...

vilken kemikalie är den luriga lillebror?
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
1 g amfetaminsulfat innehåller 720 mg amfetamin
1 g amfetaminmonofosfat innehåller 570 mg amfetamin
Detta kan vara en förklaring.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jag tror att det förmodligen kommer från där jag förorenade p2np med natriumbisulfit under omkristalliseringssteget. (lägger till det i etoh medan p2np löses upp som ett sätt att ta bort specifika föroreningar). Jag använde alldeles för mycket av det (en mängd som motsvarar den mängd p2np jag hade, när jag tror att jag behöver använda cirka 5%).
min p2np ser ut och luktar som den borde om den var riktigt ren dock.

jag syntetiserade en mycket liten sats (min allra första syntes av amfetamin) med p2np som inte hade varit potentiellt förorenad, och där allt annat om denna syntes var detsamma som alla de andra jag gjorde med den (troligen) förorenade p2np. jag fick en 30% avkastning, vilket skulle indikera en dålig syntes (jag gjorde några misstag som man är benägen att för första gången) men annars mer eller mindre i linje med vad man kan förvänta sig avkastning.
 

Alchemik

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 11, 2023
Messages
2
Reaction score
3
Points
1
Kan jag byta IPA för en annan alkohol som metanol eller etanol? och efter tillsats av 25% NaOH-lösning, helt enkelt extraktion freebase DCM eller toluen.(utan att avdunsta alkohol). vakuumindunstning 20L IPA tar cirka 20 timmar på vakuumindunstare. Det här är mycket tid. När du använder Zn / HCl-reduktion av nitrostyrener (metanol, 37% HCl) behöver du inte avdunsta metanol efter reduktion. Efter basifiering 25% NaOH, bara extraktion freebase DCM eller toluen (1 liter räcker för 350 g aminfreebase). Utbyten: 60-70% freebase.
 

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
215
Points
33
Det är naturligtvis möjligt att ersätta alkoholer. DCM och IPA är blandningar. Medan EtOH kan "tvättas ut" med vatten.
 
Top