Isomeren en wijnsteenzuur

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Hier, ik heb dit een tijdje geleden gemaakt, de eerste rij beschrijft "mijn" procedure, ik ben niet in detail ingegaan op de D-wijnsteenzuurroute omdat ik geen ervaring uit de eerste hand heb, maar het gebruik van L-wijnsteenzuur in overmaat zoals beschreven levert, denk ik althans, een vrij optisch zuiver product op, ik heb nog geen manier om het te bewijzen, maar de theorie klopt, evenals de farmacologie die merkbaar beter is, een lagere hartslag, geen spasmen, minder bruxisme.Ook het feit dat L-wijnsteenzuur(ze maken het onderscheid) regelmatig wordt aangevallen als je de literatuur bijhoudt. Het is een geval van "vertrouw me bro", maar zoals ik al zei, de theorie is solide.

Ik zal er de komende dagen wat werk in stoppen, "on the record" werken met mijn resultaten en verhoudingen en ik zal misschien een thread openen om mijn bevindingen te laten zien, of hier posten idk

ook excuses voor het artwork, ik ben niet de beste grafisch ontwerper


Ij0D3XaBvK
 
View previous replies…

Ihml

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Mar 3, 2024
Messages
7
Reaction score
6
Points
3
Kan een gewoon papieren filter worden gebruikt voor filltratie, of moet er in plaats daarvan een filter van borosilicaatglas worden gebruikt? Aangezien amfetamine een zwakke base is met een pH van ongeveer 11.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Ik weet dat jullie je L-meth niet dumpen als je het kunt omkeren en er D-meth van kunt maken. Ik heb het op een paar manieren zien doen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Hallo, ja, het kan via thiolen. Deze verbindingen hebben een extreem slechte geur.
 

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Heeft een van jullie dit al gedaan?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Nee, zo heb ik het gelezen.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Oké, ik heb de resultaten van mijn tests waarbij ik de videomethode probeerde te volgen, maar met soortgelijke reagentia die ik bij de hand heb en die ik gewoonlijk gebruik.
Ik verdeelde 70gr racemische freebase (niet met stoom gedestilleerd en geen zuur-base was gemaakt alleen geëxtraheerd en gedroogd van de NaBH4 P2P reductie) in 2 gelijke delen van 35gr elk. Met de eerste 35gr deed ik het videoproces maar met wat andere reagentia en met de andere 35gr deed ik de methode die ik gebruik om te maken die vergelijkbaar is met het videoproces:

- Methode 1 (Videomethode)


- 35gr zuivere vrije base
- 42gr L-wijnsteenzuur
- 205 ml methanol
De hoeveelheden zijn zoals op de video, maar ik heb besloten om 12% minder methanol te gebruiken omdat ethanol in de video een 88% oplossing is.
Ik voegde het zuur toe aan de erlenmeyer, daarna de methanol en als laatste de freebase.
Toen ik eenmaal begon te roeren gebeurde meteen wat me meestal overkwam in de rest van de processen die ik voor dit doel heb geprobeerd: de vaste zouten sloegen snel neer en vormden een massa.
Ik reflux het gedurende een uur, met verwarmen wordt de massa een dikke vloeistof.
Na het uur refluxen houd ik het ongeveer 4-5 uur bij RT totdat er geen nieuwe vaste stoffen meer zichtbaar zijn in het mengsel.
Ik filter het en bewaar het vaste en vloeibare deel in verschillende potten.
-Vloeibaar deel
Ik heb het vloeibare deel koud gemaakt in de vriezer met een NaOH-oplossing om overmatige hitte in de alkalisatiestap te voorkomen.
Ik voeg langzaam de NaOH-oplossing toe aan het mengsel tot ph13 en voeg het gedurende 30 minuten toe aan een scheitrechter.
Ik haal de waterige onderlaag eruit en bewaar deze, de dunne olietoplaag bewaar ik in een pot.
Ik extraheer de waterige laag met DCM en voeg deze DCM-extracten toe aan de olielaag.
Ik heb het gedroogd met watervrij natriumsulfaat en gefiltreerd.
Ik heb de DCM ingedampt en 10 gram D-meth freebase verkregen (ziet er niet zo schoon uit als het zou moeten)
- Vast deel

Ik voegde min of meer dezelfde ml warm water toe als gr van het gewicht van de vaste stoffen, ze werden al roerend opgelost en liet het afkoelen.
Ik voegde langzaam de koude NaOH-oplossing toe tot ph13 en voegde het gedurende 30 minuten toe aan een scheitrechter.
De volgende stappen zijn precies hetzelfde als het proces voor het vloeibare deel.
Nadat DCM verdampt is kreeg ik 15gr L-meth freebase vrij "vies" te

- Methode 2 (degene die ik meestal doe en vergelijkbaar met de video methode)



- 35gr pure freebase
- 41,2gr L-wijnsteenzuur
- 412ml methanol
Methanol en wijnsteenzuur worden gemengd tot het volledig is opgelost, freebase wordt al roerend toegevoegd en blijf krachtig roeren gedurende 2-3 minuten.
Laat het 24 uur bij RT staan tot de volledige vaste massa is gevormd (als er na een paar uur geen vaste massa is gevormd, moet je opnieuw roeren).
Het is gefilterd en nu zijn precies dezelfde stappen als de andere methode.

- In het vloeibare deel, toen ik eenmaal alle DCM extracties had, besloot ik om een zuur-base wassing te doen, zelfs de DCM kleur ziet er schoner uit dan de andere, om te voorkomen dat het "vies" werd zoals bij de eerste methode gebeurde en ik verkreeg 10gr D-meth absoluut schoon en zuiver (foto link onderaan)
- In het vaste deel 13gr van genoeg schone L-meth freebase zonder zuur-base wassing verkregen.
- Reinigingsprobleem kan worden opgelost tijdens de kristallisatiefase ook zijn vele manieren.

Uiteraard is het erg moeilijk om te controleren hoeveel D of L zijn in werkelijkheid in het spul alleen met chirale analyse niet gemakkelijk toegankelijk.
Ik weet ook dat het niet de meest correcte om twee methoden met behulp van een aantal verschillende reagentia te vergelijken, maar in werkelijkheid doen ze praktisch dezelfde functie in het proces.

Kortom, vergelijkbare methoden en opbrengsten. De belangrijkste verschillen zijn dat je bij de tweede de reflux kunt vermijden (dus het zou makkelijker kunnen zijn) en dat de uiteindelijke vrije basen er schoner uitzien dan bij de andere methode.

Als ik weer vrije tijd heb, zoals dit weekend (helaas niet gebruikelijk :-(), blijft alleen over om op kleine schaal te testen. De "Mexicaanse" methode voor meth-isomeerscheiding is heel anders en ik heb het alleen op grote schaal gedaan, hoewel ik uiteindelijk heb besloten om de uitgelegde methode ook op grote schaal te gebruiken.
Dit zijn de 3 methodes die ik heb gedaan en ik kan er met ervaring over praten.

Over wanneer en hoe een zuur-base wassing te maken in plaats van stoomdestillatie...etc etc heeft een volledige en lange post nodig, hetzelfde voor kristallisatie.

Ik denk erover om alle mogelijke en meer rendabele opties te posten tijdens de route van BMK(5449) naar D-Meth HCL maar dit zou lang werk zijn en ik weet niet wanneer ik weer genoeg tijd zal hebben hahah is in ieder geval gepland.

Bedankt.
 
View previous replies…

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Wat is de 3e methode? Ik neem aan dat die veel meer geschikt is voor grootschalige productie?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Los 1 mol wijnsteenzuur op in 200 ml H2O en voeg al roerend 1 mol freebase toe.
Laat het 24H RT staan.
Filter....
 

xxxx-8888

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 6, 2023
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Ik heb methode 2 gevolgd, waarom verschijnt de vaste stof niet?
 

Attachments

  • WQx6YGqaoz.jpeg
    WQx6YGqaoz.jpeg
    5.7 MB · Views: 345

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
138
Reaction score
73
Points
28
Ik stelde het methanol/freebase mengsel in op ph 13 en probeerde het te extraheren met tolueen, maar alles vermengde zich. Daardoor kon ik het niet scheiden. Hoe doe je dat, of waar zit mijn fout? Regelmatig deed ik het met h2o, vergelijkbaar met deze methode. Het enige vervelende is dat ik 2x moet ontkoppelen om een hoge d-isomeer te krijgen en dus hoge verliezen krijg.
 
View previous replies…

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Brother, gebruik hexaan.

Hexaan vormt een laag met methanol en water.
Tolueen vormt een laag met water maar NIET met methanol.

https://www.sigmaaldrich.com/MK/en/technical-documents/technical-article/analytical-chemistry/purification/solvent-miscibility-table
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Kan iemand enkele basisprincipes van wijnsteenzuur beschrijven voor de nieuwelingen? Of is er misschien een populair artikel over?

Ik heb een "folder" over wijnsteenzuur gelezen, en ik kreeg de indruk dat het apart reageert met slechts één isomeer (LorD) en een andere intact laat. Klopt dit niet?

Natuurlijk kan ik de stappen herhalen zoals beschreven in de "handleiding" zonder het te begrijpen, maar mijn geestestoestand vereist altijd om het onderwerp volledig te begrijpen.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Heel eenvoudig.

Aan een oplossing met een racemisch mengsel naar keuze wordt L-wijnsteenzuur toegevoegd totdat er geen neerslag meer ontstaat. Het neerslag is de levo-isomeer.

Als je dat wilt filteren, is de filterkoek je product (een tartraatzout).

Als je de dextro-isomeer wilt, blijft deze opgelost in het filtraat in plaats van in de filterkoek. Vervolgens zet je het om in het gewenste zout zoals bijvoorbeeld een hydrochloride door HCl-gas door de oplossing te pompen. Er zijn meestal stabiele zouten die je daarna uit het filtraat kunt neerslaan. Het hangt ervan af welke je wilt.

Je kunt echter ook D-wijnsteenzuur kopen, maar dat is duurder en over het algemeen niet de moeite waard.

Het algemene idee is dat aangezien het zuur ofwel (L-) of (D-) is, het altijd alleen zal reageren met de specifieke isomeer van de twee enantiomeren.
 
View previous replies…

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ik zie niet in waarom het anders zou zijn, maar oké, het zou interessant zijn om het empirisch te weten met een EC-test.
Het is helemaal niet exotherm, vooral niet in petroleumether. Het is niet erg oplosbaar in petroleumether, de beste oplosbaarheid anders dan water of iets onpraktisch zijn alcoholen.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Nee alweer nee alsjeblieft! hahahahahah DE "STERKE" ISOMER(R-D) IN METH MET L-TARTARISCHE OPLOSSING IS IN HET VLOEIBAARE DEEL NIET IN HET VASTE DEEL! EN VOOR MDMA WIL JE HET VASTE DEEL IN PLAATS VAN HET VLOEIBARE (S-L).
;-)
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Als dat het geval is, zou je het kunnen extraheren met hexaan of tolueen. Maar je kunt niet
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Heb je eigenlijk wel geprobeerd om dit zelf uit te voeren? Je weet dat D-methamfetaminetartraat onmogelijk kan neerslaan als je L-wijnsteenzuur toevoegt, toch? Het zuur dat de L-isomeer is, reageert alleen met dezelfde isomeer van een tegenovergestelde base. Dat betekent dat het precies is zoals ik zei. Je gewenste D-methamfetamine (de betere isomeer van de twee die je wilt behouden) blijft opgelost in de vrije base, wat het vloeibare filtraat is dat je vervolgens direct kunt verpompen met droog HCl-gas om het zoete D-methamfetamine hydrochloridezout te verkrijgen. Vertrouw me man. Dit is hoe het gaat... Bedank me later als je het resultaat hebt uitgeprobeerd.

Dit lijkt mensen echt in verwarring te brengen.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Bedankt voor de correctie. Ik ben niet in de war met R-S, maar nog steeds in de war met vast en vloeibaar: dus veel discussies over)) haha
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Eerste scheiding van MDMA-isomeren. Volledig verslag.

Stap 1.
40 gr FB gewassen met p.ether verkregen.
De kleur is licht gelig maar goed.
RzVPSsLY26

Stap 2.
20,65 gr L-wijnsteenzuur CAS 87-69-4 bereid in 40 ml water. Molaire verhouding FB:wijnsteenzuur 1:08.
FB en wijnsteenzuur samengevoegd in de vriezer tot 0C.

Stap 3.
Wijnsteenzuur toegevoegd tot PH=2 in 10 minuten met wat roeren (100 RPM) en een nacht laten staan.
Belangrijk! Reactie is vrij exotermisch!!!
De kleur werd troebel bruin.
Gebruikt gewicht van wijnsteenzuur = 22 gr, dat laat toe om het gewicht van gereageerd FB te berekenen als 28.34 gr. en wijst op een vrij hoog percentage S-iso in origineel racemisch.

Stap 4.
Omdat de bovenste laag FB emulgeerde met de onderste laag, werd p.ether gebruikt om ze te scheiden in 3 stappen 15+10+10 ml. Het totale volume FB in de bovenste laag (R-isomeer) na verdamping is 9 gr.

Stap 5.
FB uit de onderste waterlaag (S-iso) werd geëxtraheerd met NaOH. FB met troebele bruine kleur werd vrij gemakkelijk afgescheiden. Gewicht na drogen met magnesium is 40 gr.
Etherwassen werd niet toegepast op dit deel van FB.
5E2TBOrCRm

Stap 6.
HCl 36% toegevoegd in volume 14 ml tot PH=2, waardoor het gewicht van gereageerd FB geschat kan worden op 27-29 gr.

Stap 7.
MDMA HCl werd verwarmd tot 130C en gewassen in 200 ml bevroren aceton.
7YAtRw2EQS

Klus geklaard!

Interessant is het gewicht van FB afgescheiden in stap 5 - 40 gr. Dit is gelijk aan het gewicht van FB aan het begin (stap 1). Tegelijkertijd komt het volume HCl dat in stap 6 wordt gebruikt overeen met het gewicht van gereageerd FB in 27-29 gr.
Blijkbaar zijn er wat resten en bijproducten van wijnsteen vermengd met FB tijdens de basisextractie.
 
View previous replies…

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Kleine correctie op stap 2: Bereid L-wijnsteenzuur - 24,85 gr.
Gebruikt 22 gr.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
S-iso werd genomen na 24 uur in de vriezer.
Het uiteindelijke resultaat is 29 gr rozeachtig poeder.
PH = 5
LD3fTkbcj2 5X3MS1tasg

Het werd opgelost in water 1 gr : 1 ml, en verwarmd tot 108C voor herkristallisatie.
Tweede foto op punt 106C.
TuWsjwd0G8 LeP5fUAxFS

De kleur is vreemd. Waarschijnlijk ongeveer-2-4% onzuiverheden. De volgende keer zal ik het met ether wassen voor een beter resultaat.

Ook een opmerking over PH-controle in twee lagen. Het monster is uit de onderste laag genomen met Pasteur. Toen het eruit werd gehaald, werd het gewassen in aceton en op lakmoes gedruppeld. Niets moeilijks.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43

Negeer mijn bericht alstublieft.

Het resultaat is niet correct. Het MOET heroverwogen worden in overeenstemming met de nieuwe ervaring!!!

Ik kom over een paar dagen terug met een nieuwe scheidingsmethode voor MDMA-isomeren.
 
Top